|
|
| Opsigelse af smed ?? |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
02-01-2004 17:28 |
|
Jeg har aldrig prøvet at skifte smed .
Så hvordan gør man ? Jeg har altid bare ringet og fået en tid når det var tid .
Skal jeg så bare lade være med at ringe og så bliver det betragtet som en opsigelse eller skal jeg ringe og give besked ?
Hvordan har I andre gjort ?
Illum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er vel |
|
|
forskelligt...
den ene gang jeg har gjort det gav det sig selv - smeden udeblev simpelhen og efter jeg havde kimet ham ned i en uges tid, fandt jeg en anden. Smeden ringede tilbage efter 14 dage og spurgte om han skulle komme ud - men ellers tak - ustabile smede kan rende og hoppe 
Jeg fortalte ham at jeg havde fundet en anden der var mere pålidlig - men det afhænger vel af om du har en aftale om han skal komme ved et hvis antal uger?
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville bare |
Sanne & Liva |
02-01-2004 17:40 |
|
lade være at ringe. Det er ikke noget man i mine øjne opsiger. Du ringer jo heller ikke til din frisør og siger at du ikke kommer mere -jeg gør i hvert fald ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som sanne siger |
|
|
en smed er jo ikke en man har ansat,han yder en service ligesom elektrikkeren og får sin betaling derfor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Sanne og Berit... |
|
|
...har allerede givet svaret, så det behøver jeg vist ikke gentage
Nytårsknus fra Tine & haflingerdyret Flicka 
- En af fordelene ved at være rodet er, at man gør nye og spændende oplevelser hver dag - Peter PlysNyt sveddækken, str. 140 cm, sælges. Se mere på Markedspladsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum .. |
|
|
Jeg troede du var glad for ham, det synes jeg du har skrevet for nyligt eller drømmer jeg?
Hvis det er et eller andet han har lavet du ikke er tilfreds med, så er det altid godt at ringe og sige det. Hvergang man mister en kunde (ihvertfald hvis det er en man har kommet hos i langt tid) så tænker man da lige på hvad der gik galt, og hvorfor folk ikke ringer igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Matilde |
Illum |
03-01-2004 09:05 |
|
Ja jeg har altid været MEGET glad for ham , altid rost ham for det arbejde han gjorde .
Og det er et stort arbejde han har gjort ( vi i fællesskab har gjort ) .
Min Smukke Ganger har nu bla. den størrelse sko på som passer til en hest hans størrelse .
Der er rigtig nok sket noget som jeg ikke finder korrekt .
Men det er mellem smeden og jeg .
Jeg mener stadig at han er en meget dygtig smed .
Illum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode smede |
Dorte |
03-01-2004 10:47 |
|
Hej Illum.
En god smed man er glad for, syntes jeg man burde forklare evt. tvivls spørgsmål, både for hans og for din skyld.
Jeg kan forstå det slet ikke handler om hans arbejde eller din hest, men om en hændelse jer imellem.
Men har man en problemhest, m.h.t. smed, er det ikke bare en selvfølge at få en anden smed til at opfølge det samme arbejde....er min erfaring.
Hvis årsagen er at han f.eks. har "lagt an på dig", whatever, så sig det til ham. Så hjælper du både dig selv, din hest, ham og andre kunder, uanset hvad uoverensstemmelsen er. Og det er en god smed værd!
Ang. smed og frisør....jeg vil altså slet ikke sammenligne de to servicefag. Som hesteejer er en god og dygtig smed og samarbejdet med ham "livsnødvendig", det er frisør sørme ikke
Mvh Dorte
Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smeden |
|
|
hej.
nu ved jeg ikke hvad der er sket, og hvad det er for en smed,
men jeg ved af erfaring ,
at hvis man fortæller hvad det er man er u til freds med kommer man længst,
og er smeden god for din hest, ikke alle smede er gode,
men hvis du har fundet en som er god ved din hest og god til sit arbejde,er det bedst,at du siger til ham, at der er noget,
du ikke bryder dig om,så i kan få det på det rene,også for din og hans skyld,
en smed kan jo også kontakte sine kunder hvis han vil sige noget om at hesten ,eller der er noget man skal gøre,
eller hvis der er noget han er utilfreds med, og det ved jeg ,
så tal med ham og forklar hvem ved, måske er han ikke selv klar over han gør noget ,der er til sener for dig,
mvh helle og winchester,
p.s er selv gift med en

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dorte .. |
Illum |
03-01-2004 12:39 |
|
Ja jeg vil da helt klart fortælle ham hvad det er når han ringer ( venter nu på 5 døgn ! ).
Havde han da bare lagt an på mig , det havde jeg da kunne forstå  .
Ja det er også noget som jeg har tænkt længe over da jeg heller ikke sammenligner min frisør og smeden til Min Smukke Ganger .
For en dygtig smed er alle pengene værd , og er også en man giver meget lange tøjler.
Jeg har dog været så heldig at jeg har mulighed for at få en anden meget dygtig smed til ham .
Som også behandler Min Smukke Ganger ordenlig , og kan leve med at jeg er pylret på den gode måde over for hesten , altså ønsker at besøg af smeden er en god " oplevelse " .
Illum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smedeskift |
NinaL |
03-01-2004 13:52 |
|
Hej Illum.
Du kan jo til enhver tid skifte smed, hvis det passer dig - men jeg kan forstå, at du ikke er meget for det.
Lige et opklarende spørgsmål:
I dit første indlæg skriver du, at du plejer at ringe til ham, når det er tid.
I et andet oplæg venter du på at han skal ringe?
Men hvis det er ham, der plejer at ringe - så kan det jo godt være, at han er ked af, hvad der er passeret mellem jer - og derfor tøver lidt?
Tag en snak med ham omkring det passerede, så får I det sikkert bedre begge to og kan fortsætte samarbejdet.
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NinaL .. |
Illum |
03-01-2004 14:21 |
|
Ja jeg har altid bare kunne ringe og så kom han lige meget om det var samme dag , næste dag eller dagen efter , altid.
Jeg venter på den opringning han i mandags sagde ( svor ) at han ville give mig dagen efter .
Det var en klar aftale ingen tvivl om det ordlyd :
" Jeg ringer i morgen inden jeg kommer " .
Det var meget , meget vigtigt at han kom og vi talte allerede om det inden jul .
Illum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er han god |
|
|
hej
jeg håber du finder ud af det
er han god til heste ellers
bor han i nordjylland,
forder mangler lidt her oppe siger de
mvh helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
NinaL |
03-01-2004 18:32 |
|
Hej igen.
Ja, hvis han lovede at ringe - så virker det mystisk.
Men måske er han klar over, at "stemningen" ikke er alt for god, så han derfor ikke ringer - eller måske er manden simpelthen blevet syg?
Der er så meget influenza og "snøft" igang i øjeblikket - men derfor kunne han jo godt lige slå på tråden.
Det er svært for andre at gætte sig til, da årsagen til jeres "misstemning" er uklar - men jeg håber da, at du finder ud af noget.
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NinaL.. |
Illum |
04-01-2004 09:05 |
|
Der har aldrig været en " stemning " det er helt sikkert .
Jeg er den " perfekte" kunde , har en hest som er nem at sko , jeg betaler ALTID til tiden og han står aldrig alene med hesten og han er den perfekte smed .
Det var MEGET vigtigt at han kom som LOVET .
Og ellers kunne han give besked , det tar´ kun 30 sek.
Jeg kan kun tilgi´ ham hvis han ligger ½ død eller ligende
Illum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stemning |
NinaL |
04-01-2004 10:50 |
|
Hej igen Illum.
Med "stemning" mener jeg, at han nok har kunnet mærke, at han ikke blev just populær, sidste gang han var hos dig (hvad han så ellers har lavet).
Men apropos "stemning" - så er den helt fin mellem min smed og mig.
Jeg har haft samme smed siden ca. 1990. 
(Den sidste smed overholdt ikke aftalerne).
Ham, jeg har nu, kommer altid som aftalt, laver et godt arbejde og jeg (eller min bedre halvdel) er altid hjemme, når han er her.
Han får altid en kop kaffe eller en sodavand og vi taler godt sammen og hygger os, mens hestene bliver ordnet.
Det er endda så heldigt, at han kører helt herop (halvejs til Sverige, som han siger *G*) - selv om vi er flyttet langt udenfor hans normale område.
Betalingen får han i hånden, inden han kører.
Så vi har en god "stemning", og jeg priser mig lykkelig over, at han gider at køre så langt. 
Der er mangel på smede i nordsjælland.
Men jeg håber som sagt, at du finder ud af noget.
Venlig hilsen
Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NinaL.. |
Illum |
04-01-2004 12:22 |
|
.. jeg trækker på smilebåndet , jeg ved godt hvad du mener med stemning .
Jeg har altid været yderst tilfreds med hans arbejde og han har altid rost ham i høje toner .
Så jeg er lidt uforstående over det der er sket .
Jeg mener dog at jeg har fundet en løsning , Min Smukke Ganger har nu fået sat ny sko på og vi skridter i skoven . Vi fryser men er glade igen .
Illum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum (historie) |
pauillacine |
04-01-2004 14:29 |
|
For en del år siden havde jeg en rigtig dygtig smed. Han brændte mig af, da jeg flyttede til et sted, hvor jeg var hans eneste kunde. Det var selvfølgelig uacceptabelt, hvilket jeg ringede og fortalte ham - samt at jeg af samme grund ville finde en anden smed.
Han blev lidt kort for hovedet, men accepterede - var måske lidt ærgerlig over 'afslutningen' på vores "forhold"? Det var jeg i hvert fald.
Skæbnen vil, at han kommer til alle heste i min nye stald. Så nu prøver jeg ham igen, og er meget spændt på om han kan huske mig
Konklusion: Jeg er glad for at jeg fik sagt til ham hvad jeg HELT præcis mente. Og jeg vil af samme grund ikke have det 'mærkeligt' ved at benytte ham igen, da jeg netop fik afsluttet forholdet ordentligt. Det ville jeg ellers have; jeg kan godt lide at få ting afsluttet på en sober måde.
-¤-
Med venlig hilsen Pauillacine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|