Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fjordhest
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 21:27

Hej jeg passer en fjordhest, men nu hvor jeg rider den hver dag som den også skal og det er jo varmt og sådan hvor tit skal man så vaske den? og dens man er en strit men nu er den blevet stor stritter ud til sidderne skal den så klippes?


Og hvor kan man købe sådan noget der holder fluer, myg og hestebramser væk? ikke for dyrt...


Nogen der går på Svendborg rideskole på fyn?

så skriv til mig tak.. håber i svare hurtigt tak..


Hilsen Camilla N.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samson Samson Samson Samson Samson Sam
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 21:31

Hvis det er meget varmt kan du godt skylle den på halsen med vand efter en hård ridetur, MEN IKKE PÅ KRYDSET (Rumpen du ved).

Ja, mange vil helst have stritman på deres Fjordheste, men hør ejeren hvad hun har tænkt sig? Måske vil hun gerne have at hesten får lang man, så ville det jo være uheldigt hvis du klippede den. Så prøv at hør ejeren, måske vil ejeren ikke bryde sig om du klipper den.

Du kan købe flue/myg væk i rideudstyrsforretningerne, men man kan lave det selv. Prøv at søg herinde, jeg ved der er nogle opskrifter...

Knus Mette




Samson var den flyvende Fjordhest


*Sov sødt skat*




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:13

Jeg passer en fjordhest og den har også stritman. jeg klipper den en gang hver 2 måned når den ser for lang ud.

Forhør dig hos ejer og snak om det-hvordan den skal være og sådan...

HUSK at klippe manen let skrå ellers kan den vælte...


til det med fluerne tror jeg nok at du kan købe en fluemaske. men den virker jo kun på hovedet ...

Du kan saktens vaske ponyen men husk (som nævnt før) at du IKKe må skylle på krydset...

Min Prinse elsker det efter en hård ridetur i lummervarme lige at blive skyllet af med vand i sadellejet og på halsen og benene...


Held og lykke


Hilsen


Kirstine den "smukke"

Som har Prins den lækre

Og elsker at springe!!!

:)----<3----(:

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider