Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjemmelavet Fluespray!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 19:21

Hej alle sammen.

Ja, så er tiden kommet hvor fluerne indvadere stalende og hestene.. Jeg kan slet ikke klarer det med at de er over ALT !

Så er der nogle der har en 'opskrift' på en spray mod fluer, så de forsvinder. Jeg ved man kan lave det selv, men kan simpelthen ikke huske hvordan ??

på forhånd tak og god sommer :)

Hilsen Camilla & Lady Scarlet O'hara(NM Mester) & Lambada<3

* Den fuldendte ekvipage! *

..,.

0
0
Svar på denne tråd

fluespray
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 19:37

Jeg er også intresseret i den opskrift...

Nogen der har den ??

Escape <3

0
0
Svar på denne tråd

Har hørt
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 20:17

at man kan blande eddike og citron... har prøvet det... tror det hjalp.. men måske også bare indbildning... mon ik der kommer nogen andre med gode råd?

Ellers kan man fodre med garmin B fra Spillers...

Tina

Smart Kat I vallak på 9 år sælges.

Skovturshest sælges

0
0
Svar på denne tråd

fluemiddel
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 21:09

Jeg har lavet denne her, men synes ikke at det virker mod mitter som er dem jeg forsøgte at holde på afstand. Kan desværre ikke husk hvordan det virket mod andre flyvende kræ.

www.hesteraadgivningen.dk/articles/ showarticle.asp?ArtID=106

Liz

0
0
Svar på denne tråd

Hjemmebryg
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 22:11

Tag en flaske æbleeddike og smid et par kryddernelliker i. Lugter ikke helt så grimt som noget af det man kan købe og er ikke det mest effektive mod fluer men de stikkende ting holder sig væk.

0
0
Svar på denne tråd

Windy1
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 02:00

Den opskrift har jeg netop "brygget" - det lugter lidt halvfælt, men det er så også dét...

DFI / De Fandens Insekter finder - desværre - alligevel vores heste/ponyer.

Eneste effektive "hjemmebryg" mod irriterende fluer i boxen er hér eddike iblandet hvidløgsolie - det gør, at de stakkels heste/ponyer får bare lidt fred i boxen...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Stalosan F
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 10:23

Zigeunerungen - jeg gi'r dig ret -brygningen hørmer noget. Også i lang tid efter brug! Men hvis det er fluerne i boxen du døjer med, kan jeg klart anbefale at du bruger Stalosan F (F for fluer)el. lign. produkt, under halmen/spåner, samt at det drysses hele vejen rundt om boxen hvor væg og gulv møder. Det er godt indendørs, også i løsdrift har jeg erfaret.

For at holde fluerne og andet kræ på afstand udendørs bruger jeg hvidløgsflager blandet i hestenes foder, med en del succes.

Liz

0
0
Svar på denne tråd

Insekter..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 10:49

Dette middel virker:

1 tsk nellikeolie

1 spsk eukalyptusolie

1 kop baby- eller eukalyptusbadeiloe

1 kop vand

2 kopper frugteddike

Væskerne røres godt sammen og puttes i enten vandforstøver eller påsmøres hesten med en svamp.

Det er dyrt at lave, men virker.

Husk at det skal være i de nøjagtige forhold, ellers ingen virkning.

Harvester

En god træner kan hører hesten tale, en framragende kan hører hesten hviske !
Monty Roberts
Nu med hoppedyret Damgårdens Casiopeja.

0
0
Svar på denne tråd

Fluer forsvind.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 12:28
½ edikke og ½ vand + hvidløg det skulle være godt og simpelt og lave.
0
0
Svar på denne tråd

Windy1
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 14:19

Joda, her bruges sandelig Stalosan i de helt store mængder asmt Virkon S i boxene og det øvrige staldområde.

Derudover bliver hestene/ponyer oversprøjtet med det stinkende hjemmebryg.

Men igen - det er jo kun en periode med disse DFI'ere (De Fandens Insekter)...

...

Forsøgte dog lige at lukke den store røde/Taipan på fold.

Nixen - ikke om han ville ud af sin box.

Kunne faktisk godt forstå den stakkels hest - idet øjeblik han stak mulen/hovedet uden for staldporten, blev han angrebet af klæg'er...

Så de 2 heste står og gumler hø i deres boxe, mens shetlænderen står ganske, ganske stille på folden og gnasker lidt græs i sig.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

idag..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 20:45
fik mine 2 ponyer fluemasker på, de trippet rundt om sig og var rat stresset over de ikke kunne få lov at vile i fred...bare 10 min.

Er ikke så glad for de masker, men nu kom de på og her til aften vil jeg så lave noget hjemmelavet spray og håber det vil hjælpe.

Går jers heste med flugemaske om natten eller er det kun om dagen?? eller hele tiden?

min ene hest har nemlig fået meget øjensnask pga de fluer og det bliver ikke bedrer selvom jeg har købt noget til at rense øjet med.

tak for nogle gode fif, det skal prøves
0
0
Svar på denne tråd

fluemaske
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 09:52
min går med fluemaske døgnets 24 timer på døgnfold ,for han ka ikke tåle mitter dyrene i hovedet og han går på døgnfold køb nogen øje dråber til ham det er fluerne der er vilde med din hests øjne

min hest gør m,it liv værd at leve .
0
0
Svar på denne tråd

fleumaske
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 11:37

jeg har desværre haft dårlig oplevelse med fluemaske, de sataner kravlede op under masken... Så man skal holde meget øje med om den sider korrekt.

Opdagede at min prulle var bidt langt ned i ørerne af de satans Mitter!!!

jeg vil også prøve det hjemmelavede for intet købemidel hjælper nu hvor Citronella er blevet forbudt..

0
0
Svar på denne tråd

opskrift mod fluer
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 11:43

Der hvor jeg står bruger vi 3/4 ekkede og 1/4 sprit, det er både på hestene og i stalden.

Hilden mie

0
0
Svar på denne tråd

Sprit på hyppen
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 11:51

Spritten udtørre da hesten hud, hvis jeg var dig ville jeg hellere komme vand i.

½ eddike og ½ vand og evt lidt hvidløg, det bruger jeg og det virker fint + det er bedre med vand i stedet for sprit.

Ville hellere bruge spritblandingen i stalden og vandblandingen på hyppen.

Gammel Nok og Bette Røv styrer.

Altid med på en lytter, eller et god råd.

Bare spørg og jeg skal hjælpe hvis jeg kan :-)

0
0
Svar på denne tråd

nu har prinz
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 23:37
haft masken på i 2 nætter puuha jeg kunne ikke sove, var bange for har vil komme tilskade, prinz er jo kun 2 år med fart på...så har holdt mig lidt tilbage med alt det "pakken ind"

men det ser ud til han er rat glad for at have den på og han står ikke og rokker med hoved hele tiden eller klør sig i hovedt.

Øjet skal tilses i morgen af dyrelægen for det er lidt hævet og klistert. prinz vil altid have disse sommer-problemer, da han har tårkanal forsnævring og krybene kommer hurtig til øjet.

har prøvet den hjemmebryk i dag og tror den virker lige så godt som den i butikken pft annika
0
0
Svar på denne tråd

hjemmebryg mod myg???
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 15:01
har i så noget der virker mod myg? for vores står tæt ved vand, og de satans myg ÆDER dem. de er helt bulede på halsen efter en varm nat. og det vi bruger nu er SLET ikke godt nok!

"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"

0
0
Svar på denne tråd

fri for bremser
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 18:05

tager nemt de blodtørstige myg hos mig.. samt bremser... men KLÆG nope ingen resultat desværre.. heldigvis er blæsten denne sommers store hjælper her... så må der gerne komme hedebølge i august hvor klægene plejer at forsvinde (og jeg kan få lavet noget hø)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider