Hej!
Jeg har et spørgsmål angående min hoppe på 6 år.
Hun har haft et utal af skader i løbet af det år jeg har haft hende og nu er hun så halt.
Hun havde smed i fredags og fik lagt 4 nye sko på. Hun nåede ikke på fold fredag og kun nogle timer lørdag på en lille fold. Lørdag red jeg uden nogle problemer og bagefter havde hun massør. Søndag morgen var hun så ikke kommet på fold på grund af halthed.
Hun kunne overhovedet ikke støtte på det ene bagben. (Samme ben hvor hun havde en hovbyld for få måneder siden)
Jeg ringede til vagtdyrlægen, da jeg ikke ville se hende stå der til mandag.
Dyrlægen kom først ved tolvtiden søndag og der trådte hun allerede bedre igennem på benet. Han stod længe og søgte efter hovbyld, men fandt ingen.
Hun er ikke hævet det mindste, men meget varm i kronranden og helt op til og med koden.
Hun blev mere halt af en bøjeprøve hvilket fik dyrlægen til at mene, at det ikke sidder i hovet, men i benet. Han kunne ikke finde en diagnose, men endte med at konkludere en eventuel mindre forvridning eller lignende.
Men jeg kan bare ikke få det til at passe, når det er kommet i løbet af en nat. Og hun var jo ikke på fold efter jeg red hende uden problemer lørdag. Normalt laver hun ikke ballade i boksen.
Før fredag havde hun haft fri ca. 6 dage da jeg var på ferie. -Men vi startede stille ud med ridning.
Hun er nu på finadyne 6 dage, men her på 3. dagen er det ikke blevet bedre. Hvis det så går over i næste weekend, hvilket jeg ikke regner med, så generer det mig alligevel, at jeg ikke kender årsagen.
Er der nogen der har prøvet lignende?
Hvad kan det skyldes? Har jo tænkt på om smed og massør kan have betydning, men synes det lyder lidt langt ude. Sidst hun havde en hovbyld hævede hun grusomt meget op, og det har hun jo ikke gjort nu. Jeg er i syv sind 
Jeg ved jo ikke hvor meget smerte hun har nu, når hun er på finadyne, så det er svært at vurdere. - Men så længe benet er varmt er noget jo galt..
(Jeg har søgt uden at finde en lignende tråd, så tilgiv mig hvis der alligevel findes en der minder om den)
Tak for hjælpen