Ja, Osteochondritis dissecans (OCD) er vækstforstyrrelser i ledbrusken, og ses ofte i de store led såsom knæ og haseled. Wobler (slingerhed) hører i princippet også under denne kategori, men dette tror jeg bestemt ikke er tilfældet hos "din" hest, da det oftest ses hos plage. Det er meget afgørende hvor ledmusen sidder... Den behøver ikke nødvendigvis have nogen betydning for at være ridehest, men eftersom det er arveligt er det jo ikke at ønske hos en avlshest. Ved at få taget røntgenbilleder af det, kan dyrlægen vurdere hvad chancerne er for om det har betydning for ridningen. Men selvfølgelig er det altid et sats at købe en hest der ikke er ren i røntgen, men omvendt kan man sige at du evt kan få en super hest for meget billige penge (for den skal være sat betydelig meget ned i pris) -en hest du måske aldrig ville få råd til at købe ellers. Men det er en ting du skal gøre op med dig selv... Om du tør at tage chancen. Jeg ville aldrig selv købe en hest med OCD, men jeg har også en hoppe og vil gerne trække et føl på hende på et tidspunkt, og som sagt er det jo også arveligt.