Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

bid en verden for sig selv
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 10:13

Som fodre, sadel og meget andet inde for heste verden er bid og en stor verden for sig selv.

Jeg ville hører om der var nogen der kunne giv mig er forklaning på hvad disse bid er gode til og om hvad forskeller er på om de er som stang eller delt.

Mylenbid.

Gagbid

Blank kandar

Hvis du har et andet anderleles bid så kom med et billed og skriv hvad lide det bid er godt for.

Heste knuzz

0
0
Svar på denne tråd

Forklaring
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 11:34

kan jeg ikke give dig uden at skulle bruge aaalt for meget plads. Men tjek dette link www.sustainabledressage.net/tack/ bridle.php

her står der en lang og fornuftig smøre om alverdens udstyr

Rikke

Change is the only constant

Lucretius

0
0
Svar på denne tråd

Myler-bid
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 11:41

Myler er et produktnavn. Det er bid, der laves i USA, og jeg ved, at de bl.a. laver specialbid til islænderheste og til western.

Deres bid er inddelt i kategorier, hvor kategori 1 er den blideste - 3 den hårdeste.

Stængerne er lavet i rustfrit stål, og selve biddet er lavet i såkaldt "sweet-iron", der ruster. Det skulle fremme spytproduktionen i hestens mund og gøre det rarere for hesten at arbejde med biddet.

Du kan se mit bid, der er et blidt stangbid til western, på dette link:

www.toklat.com/myler/mbits_02.html

Biddet virker fantastisk og er utroligt blidt i hestens mund. Det bøjer lidt nedad i mundvigene, så selv når biddet ligger stille i hestens mund, trykker det ikke på det følsomme område men hviler på laderne i hestens underkæbe. Man kan korrigere individuelt på siderne, da det er delt med en bred tromle midt på. Det betyder samtidig, at du ikke kan komme til at klemme hestens tunge.

Biddet koster ca. 700 kr. herhjemme, og bliv ikke overrasket, når det ruster - det er meningen... stængerne forbliver rustfri.

Bedste hilsner

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider