har været forfangen?
Vi har en hest på rideskolen med samme problem. Han er meget platfodet og skal beskæres ofte og går med forsko, fordi hans hove er lidt "andefods"-agtige, fordi han har været forfangen (det er en del år siden). Hvis ikke han beskæres ofte, så bliver problemet værre, så det er vigtigt for ejeren at have en smed, man kan stole på - at han dukker op når det er aftalt (det er jo lidt en mangelvare ind imellem).
Min egen nye hoppe har ikke været forfangen, men stod lavt og var lidt indfodet, da jeg købte hende, pga. manglende beskæring.
Smeden har været der 3-4 gange, siden jeg købte hende i marts (med ca. 6 ugers mellemrum), fordi hun skulle rettes op.
Her er allerede sket rigtig meget, og hun står næsten helt normalt på hovene nu, selv om smeden ikke tør tage ret meget af ad gangen. Men det er også en dygtig smed jeg har 
Det er faktisk kun, når de 6 uger er ved at være gået, at de ser indfodede ud. Hun går uden sko.
Så det er nok lidt et spørgsmål om, hvor slemt det er - og om at få smeden til at komme så ofte som muligt, og evt. lægge sko på - det er jo noget smeden bedst kan vurdere, om der skal sko til eller ikke.