Hej
Jeg har næsten lige fået en ny pony, som jeg er rigtig glad for. Hun er blevet handelsundersøgt, og fejlede intet, og der har heller ikke været noget, i den måned jeg har haft hende.
Hun blev så vaccineret i går. Ingen problemer. Men da jeg så kom ned i stalden fra morgenen af for at fodre, så jeg har hun var hævet, der hvor hun blev vaccineret. Vi ringede så til dyrlægen, og han sagde at det havde han set før, og det var der ingen problemer i. Jeg lukkede dem så ud på marken, og jeg synes hun virkede lidt sløv i det, men jeg tænkte at der sikkert ikke var noget i vejen, for hun spiste og havde det godt.
Da jeg så senere ser hende ude på marken, ser jeg at hun nærmest ikke går. Når hun endelig går, er hun stiv i benene, og halter lidt mere på venstre forben end på de andre. Vi skynder os at ringe til dyrlægen, og hun siger at det i hvert fald ikke er forfangenhed, som jeg troede i starten, men hun kan ikke helt sige hvad det er. Ponyen har også lidt feber. Hun siger at det evt. kan være en allergisk reaktion efter vaccinationen, eller at det har været en mild forkølelse/influenza, som er blevet være efter vaccinationen. Hun får noget smertestillende, og vi aftaler at snakkes ved i morgen.
Nu er det så jeg spørger jer: Har i nogensinde oplevet en hest der har haft allergiske reaktioner efter en vaccination? Eller har i hørt om symptomer der ligner? Eller har i et bud på hvad der kan være i vejen?
Hilsen Freja