Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp mig!
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 21:42

Hej

Jeg har næsten lige fået en ny pony, som jeg er rigtig glad for. Hun er blevet handelsundersøgt, og fejlede intet, og der har heller ikke været noget, i den måned jeg har haft hende.

Hun blev så vaccineret i går. Ingen problemer. Men da jeg så kom ned i stalden fra morgenen af for at fodre, så jeg har hun var hævet, der hvor hun blev vaccineret. Vi ringede så til dyrlægen, og han sagde at det havde han set før, og det var der ingen problemer i. Jeg lukkede dem så ud på marken, og jeg synes hun virkede lidt sløv i det, men jeg tænkte at der sikkert ikke var noget i vejen, for hun spiste og havde det godt.

Da jeg så senere ser hende ude på marken, ser jeg at hun nærmest ikke går. Når hun endelig går, er hun stiv i benene, og halter lidt mere på venstre forben end på de andre. Vi skynder os at ringe til dyrlægen, og hun siger at det i hvert fald ikke er forfangenhed, som jeg troede i starten, men hun kan ikke helt sige hvad det er. Ponyen har også lidt feber. Hun siger at det evt. kan være en allergisk reaktion efter vaccinationen, eller at det har været en mild forkølelse/influenza, som er blevet være efter vaccinationen. Hun får noget smertestillende, og vi aftaler at snakkes ved i morgen.

Nu er det så jeg spørger jer: Har i nogensinde oplevet en hest der har haft allergiske reaktioner efter en vaccination? Eller har i hørt om symptomer der ligner? Eller har i et bud på hvad der kan være i vejen?

Hilsen Freja

Når man rider hest har man det bedst :D

Især når man springer <3

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 00:35

Det lyder ikke godt...

Jeg har ikke oplevet noget der ligner...hesten kan få sig en forkølelse ovenpå en vaccination ja, men de symptomer du beskriver er jo ret så ubehagelige...

Jeg synes det lyder som en allergisk reaktion...at hendes krop nærmest reagerer som om hun har indtaget noget giftigt?

Hun kan ikke have spist af giftige planter?

Hmm...hvis ikke i finder ud af noget og din dyrlæge ikke rigtig ved hvad hun/han skal stille op, så vil jeg da mene at i skal tage kontakt til landbohøjskolen?

Håber det hele ser lysere ud imorgen...lad os vide hvordan det går.

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Cara Mia & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 10:37

Det så ikke ret meget bedre ud her til morgen, men dyrlægen har lige været her, og han virker optimistisk. Hun fik et par sprøjter mere, og blev så lukket ud på folden. Han mener det er vaccinationen hun ikke så godt kunne tåle, netop fordi hun har fået den der hævelse, der hvor hun fik sprøjten.

Nu må vi se hvordan det går. Han siger at vi skal snakke sammen efter weekenden, medmindre det går helt galt, så skal vi selvfølgelig ringe til ham.

Når man rider hest har man det bedst :D

Især når man springer <3

0
0
Svar på denne tråd

hvordan gik
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 14:54
det så videre? Jeg er meget interesseret, idet jeg står med begge ben i samme problematik lige nu.

ANNETTE
0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 18:41

min venindes lille pony er allergisk over for det. hun blev meget syg og hævede op i bagbenene. hun havde svært ved at gå. hele hendes pels kløede så hun var nødt til at få en slags modgift, før hun blev rask igen.

håber din hyp bliver frisk igen.

Ridehjelm str. 55. til salg................

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider