Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

2 græsfolde.
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 15:13
Ja som overskriften siger har jeg to græsfolde. ikke vildt store, men mit spørgsmål er så hvor lang tid der skal gå før de skifter. Jeg har gjort det med en uges mellemrum, men ville høre hvad gør i andre.

Heste Vrinsk Britt, Hector og `Flax
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også to græsfolde
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 18:10

som jeg skifter mellem, men når det regner bliver den ene meget våd også går de kun på den anden, men ellers plejer de at gå to uger på hver.

Mvh Julie

0
0
Svar på denne tråd

Afhængig af størrelsen
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 16:10
Det er jo meget afhængig af hvor store de to folde er.
Du skrive jo bare at de ikke er ret store. Er det på størrelse med en ridebane eller er det en tønde land?

Det hænger også meget sammen med om der er magert eller frodigt græs på foldene.

Her går hestene (3 stk) på skift på 4 folde hvor de to er lidt under ½ tønde land og de andre er ca. 0.7 Ha. altså lidt over 1 tønde land.
På den ene af de små går de lige så længe som på de "store" (har også en på 3 HA) fordi den lille er blevet gødet - det er de andre ikke. De går ca. 3 uger på hver. Men på den sidste af de små går de kun 1 uge - da den har været bidt helt ned i vinters og derfor ikke giver ret meget græs.

Når vi kommer længere hen på sesonnen, så går de kortere tid på de forskellige folde - da græsset gror mindre.

Grunden til at jeg overhovedet skifter folde, er for at de ikke bliver alt for tykke - de to af dem æder til de kan trille.

Hvorfor skifter du?

Hilsen
Daniela
0
0
Svar på denne tråd

Skåne det nedgnavede græs
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 16:30

Vores skifter først, når de begynder at "dødgnave" det græs der er i "ædezonerne".

Så skifter de fold, for at skåne græsset, da intet græs har godt af at blive bidt for langt ned :-)

Intervallet afhænger meget af hvilke folde de går på, og vejret.

Hvis en uges inteval passer på dine marker, så er det nok sådan det skal være :-)

0
0
Svar på denne tråd

dkdkdkdk
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 04:59

Hvis det er for at passe på græsset, handler det om at undgå, at græsset bliver under 5 cm.

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider