Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaring med MSM og Glukosamin
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 09:42

Hej!

Jeg vil gerne hører om jeres erfaring med MSM og Glukosamin til heste. Både positive og negative.

Jeg har for nylig hørt at det skulle være virkningsløst, men kan ikke finde nogle veldokumenterede artikler om det - er det rigtigt?

Min hest fejler ikke noget, men jeg har hørt om nogle som bruger det "forebyggende" til heste som er i hård træning.

Hvilke produkter skal man vælge, der findes jo utallige på markedet?

Er der noget andet som skal gives samtidig for at de kan optage det?

Sidst

men ikke mindst, må man bruge det under konkurrence - doping?

Glæder mit til at høre om jeres erfaringer.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 11:16

Jeg brugte det til min gamle dreng da hans gigt var værst. Og jo det havde klart en effekt på ham.

Han blev en meget gladere hest.

Det var et produkt i flydende form som jeg købte hos Marianne Bendixen. Og hvad jeg har kunnet regne ud var det ikke dyrer end så mange af de andre produkter på markedet.

Med venlig hilsen Gitte

Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre.

Carl Scharnberg

0
0
Svar på denne tråd

Erfaring med MSM og Glukosamin
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 11:44

De heste jeg har brugt det på har det også uden tvivl haft en effekte på...

Min gamle dressurvallak fik en skade og blev på trods af dyrlægebehandlinger først rengående da han fik glukosamin..

Jeg havde en lånehest der havde spat i begge bagben. Den gik LA-dressur og det kunne aldrig mærke noget på den. Den fik hver dag MSM og Glukosamin.

Jeg har altid købt det online her: http://www.vital-horse.com/

M.V.H. RiderLykke :D

Se min HP her:

www.lykkepoms.dk

..Man bliver ikke selv hvid fordi man sværter en anden..

0
0
Svar på denne tråd

Erfaringer...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 11:50
Jeg har set positiv virkning på min mors gamle hest. Den blev mere smidig og nemmere, at varme op. Generelt en gladere hest. MSM'en gjorde, at hans hove blev markant bedre, og han kunne gå med sine sko i længere tid.

Min egen hest får også glucosamin, da hun har hovsenebensbetændelse. Det er ikke blevet værre, men nu er hun desværre halt pga. hovedledsbetændelse, men min dyrlæge sagde, at det var sådanne ting som glucosamin kunne hjælpe på.

Jeg har også købt hos Vital-Horse. Min mor købte efter en annonce i Ridehesten, det kom fra Tyskland, men der skulle hesten have mere end det fra Vital Horse (mener jeg)

The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of a profound truth may well be another profound truth.
- Niels Bohr

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 12:06
Tusind tak for jeres beretninger, håber at mange flere vil komme med deres erfaringer. Venter spændt!
0
0
Svar på denne tråd

Movicur
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 12:22

fra hippolyt er min hyp på konstant- uden er han stiv-

Så trods pris er det et must for ham.

MVh Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 12:41

min hoppe er blevet rengående efter jeg begyndte at bruge glucosamin. så kan varmt anbefale det.har haft taget det fra hende og så blev hun uren igen...så jeg tør ikke lade være med at bruge det.

0
0
Svar på denne tråd

msm...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 13:53

Hej Hanne!

Jeg brugte både msm og glucosamin til Y da hun blev behandlet for ledbetændelse - hun fik det i 9 måneder efter opstartet behandling, efftekt??? aner det ikke hun går jo fint nu 2 år efter.. jeg mærkede ingen forskel da jeg stoppede med det (trappede nu også ned over et par uger)

Jeg er ikke sikker men mener nu at msm er på doping-listen, da det er en smule smertestillende.. Så nej jeg ville ikke bruge det på en sund og rask hest (og jeg ville altid konsultere min dyrlæge inden brug..)

K

Kristina

Spåner, sælges kr 55,-/balle afhentet i Hadsten

Høst 2007 - hø og wrap i små baller bestilling modtages nu!

0
0
Svar på denne tråd

Ik på hesten, men hunden...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 21:11

Jeg har ingen erfaringer med det til heste, men vi giver vores hund glukosamin og der kan vi se en klar forbedring.

Den har i lang tid været meget stiv i ledene og om morgenen kunne den næsten ikke gå.

Nu har den fået det i godt 2-3 mdr og det er en helt anden hund.

Får hesten nogensinde brug for det, vil jeg klart afprøve det på den også.

Annemarie

(Laura & Emma - 20/7/06 - Snart 1 års fødselsdag)

If you can dream it, you can do it!!!

Pink følgrime sælges.

Fejlkøb, aldrig brugt.

Kontakt via HN

0
0
Svar på denne tråd

Tak for alle jeres svar!
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 21:51

Tak for jeres svar, bliv endelig ved med at skrive!!Er der ikke nogen der har hørt noget om et nyt studie, hvor der skrives om at det IKKE virker? Prøver at finde så meget som muligt materiale, inden jeg går igang.

Jeg kan ikke finde MSM og Glukosamin på FEIs dopingliste for heste, er det mig der er blind, eller må man gerne bruge det til konkurrence heste?

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 21:59

Min pony får Glukosamin, men det er fordi, at vi havde en kæmpe bøtte tilbage fra vores anden pony som blev aflivet i dec. sidste år.

Da jeg læste i "Den store foderbog", at det er godt forebyggende mod skader, tænkte jeg, at han ligeså godt kunne få det, i stedet for at sælge det. Der står: " Undersøgelser har vist, at glukosamin i det daglige foder, kan reducere forekomsten af ledskader og fremme helingsforløbet, hvis hesten bliver udsat for skadelig påvirkninger. Disse stoffer indgår i genopbygningen af ledbrusk, forbedrer kvaliteten af ledvæsken og dæmper betændelsesreaktioner i led."

Mvh. Carina
--Dunja & Kattingegårds My Boy--

0
0
Svar på denne tråd

glucosamin
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 13:22

kan jeg ikke se virkningen af, men det skulle man jo heller ikke kunne, da det bare skulle øge ledvæsken.

MsM derimod - 100% positivt. Jeg ville aldrig undvære det til hest og rytteren :) Dog behøver man ikke give hyp det om sommeren, da den skulle få lidt naturligt via græsset.

Lone

Massage, healing hest/rytter

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

Til katten..
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 14:49

Hos hesten har jeg ikke nogen garanti for om det virker, men han har fået det i 2-3 måneder pga. benproblemer.

Med ved katten virker det 100 procent, den får msm, gluko. i solanum flex fra www.rheumacure.com, der er også noget andet i. Han fik det ikke i 8 dage og der resulterede i at han igen næsten ikke kunne gå, 8 dage efter det var genoptaget går han normalt... -så ENDELIG blev min far overbevist...

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

ang glucosamin
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 00:10
ja jeg har kun gode erfaringer med glucosamin.min hypper fik det i 1 år i forbinelse med en genoptræning af en skade som desværre havde udviklet sig til et stift bagben(det havde den kunnet gøre da første dyrlæge ikke opdagede hvor skaden sad men påstod den sad et sted hvor det viste sig hun aldrig havde fejlet noget).men efter et års genoptræning har hun nu fungeret upåklageligt i 3 år.det produkt hun fik hedder ostoflex og det er indeholdende glucosamin
0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 16:19

Tusind tak for alle jeres svar! Det er jo spændende at læse om!

0
0
Svar på denne tråd

Hej med jer alle
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 20:47

Er der nogen herinde der kan svare mig på hvor hurtigt at de her protukter virker eller hvor hurtigt at man kan mærke at de virker. Rigtigt godt og nyttigt indlæg

Tak.

0
0
Svar på denne tråd

Clucosamin, hjælper det?
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 22:05

Min gamle hest blev klart bedre gående, da hun fik Glucosamin fra Blue Horse.

Jeg tog også selv dagligt en dosis, da jeg havde knæproblemer. Det virkede i løbet af en lille uge, ligesom andre småskavanker:ondt i skulderen, lænden osv. forsvandt.

Jeg har altid en bøtte stående både til hesten og os.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 22:36

Hejsa

Jeg bruger ren glykosamin fra horse vital til en ældre hoppe som har gået som elev hest i 10 år specielt om vinteren er hun stiv af gigt og hun går meget bedre siden hun kom på det.

SÆLGES.. hingsteføl efter Midt-west ibi ligth/ RDH hoppe ( Temple wind xx / Lavallo )

0
0
Svar på denne tråd

Fejl...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 15:11

Jeg må lige rette min fejl... Nej MSM er i på FEI´s dopingliste, men det har været meget debateret...

Kristina

Spåner, sælges kr 55,-/balle afhentet i Hadsten

Høst 2007 - hø og wrap i små baller bestilling modtages nu!

0
0
Svar på denne tråd

Cortaflex
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 16:52

Jeg kan anbefale Cortaflex.

Har anbefalet det til flere med super resultat. Bla en trekant mærket Lusitano som næsten ikke kunne gå. Han er nu påbegyndt galop changementer efter genoptræning i 3 mdr og med Cortaflex.

Det virker allerede inden for 14 dage og jeg synes ikke det så dyrt. 700 kr. for 2-3 mdr.

Har prøvet andet, men synes det her er det bedste.

Hilsen Hanne

www.HanneBratholm.dk

Dansk welsh mountain pony stambog II søges!
Multum in parvo
0
0
Svar på denne tråd

Drægtige hopper ??
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 20:30

Må drægtige hopper få Glucosamin og MSM ??

Nogle erfaringer ??

Mine erfaringer er at det helt klart har en positiv virkning på vores hoppe, der har forandringer i et halsled. Jeg kan tydeligt se når hun ikke får det.

MVH

Stald-Amazing
v. Nynne Wachs og Mikael Fabrin.

0
0
Svar på denne tråd

Rheumacure
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 23:25
På Rhemacure´s hjemmeside kan man læse om deres forskellige produkter. De har bla et produkt som jeg har givet min hest på 27, det er det der hedder Solanum Flex. Supergodt,der var en tydelig effekt allerede efter en go uge. Der bliver spurgt om det står på FEI´s dopingliste. Under Solanum flex på Rheumacure´s hj.side står der:

Indeholder ingen stoffer der er forbudt af FEI og Jockey Club. I enkelte lande, heriblandt Norge og Sverige, er der sat en øvre grænse for MSM.

Og der er dette i:

Indhold pr. 30 gram:
Chondroitinsulfat min. 90%, 4 gram,
MSM (Methylsulfonylmethan) 99,9%, 15 gram,
Kartoffel-ekstrakt, Gurkemeje-ekstrakt, Drueskinds-ekstrakt,
Acerola-ekstrakt (17% C-vitamin) og Bukkehornsfrø

Måske er deres hjemmeside ikke opdateret, men man må da gå ud fra at det passer.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Hanne
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 00:51

Hej,

jeg bruger også Glucosamin på min prinsesse-pige pga. langvarige skader, som hun har haft. Bruger det i ren form fra Tyskland, så man kun har Glucosamin og ingen tilsætnings-stoffer. Kan give dig et nummer til dem, for de er også billigere end andre solgte varer i DK.

MSM er så vidt jeg ved ikke på dopingslisten i DK, men reglerne er en smule anderledes mht. det, hvis du skal ud og starte i Sverige.

Hvis du har et desideret problem af en art med din hest, så tag en snak med Annette fra AT Horsecare. Hun er super til at rådgive omkring foderprodukter også! Hun anbefalede et produkt (kan ikke lige huske navnet på det), som virker både forebyggende og havde en super effekt ved en allerede opstået skade. Den var dopingsfri, så det er hvertfald også en mulighed?

Held og lykke med din eftersøgning

Alice

0
0
Svar på denne tråd

Artroflex
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 01:13

Jeg begyndte at give min spathest Artroflex ca 14 dage før han startede på sin genoptræning.

Hesten fik via røntgenfotos konstateret spat i højre has medio 2005 og har har stået stille siden da - ja, altså - han er selvfølgelig kommet på fold hver evig eneste dag uanset vejr/vind.

Sidst en dyrlæge tjekkede hesten - mønstring incl. spat-bøjeprøve - , var den ½ grad halt - hvoraf 5 er det værste.

Dette var i december 2005.

Hesten startede sin genoptræning lige før påsken i år - skridtede og skridte og skridtede den første 1½ måned på hårdt og blødt underlag - derefter blev der gradvist lagt trav ind.

Senest er galop'en også indlagt.

Datterens undervisere, som er utrolig kompetente, har fulgt hesten, siden jeg startede på genoptræningen.

Der er absolut ingen halthed at spore.

Hesten er i øvrigt blevet meget mere smidig, efter at jeg er begyndt at give den Artroflex.

Han ligger sågar også meget mere i boxen - end tidligere.

Dette må jo også være et tegn på, at han har det godt - igen.

På et tidspunkt bestilte dyrlægen glücosamin-pulver med MSN - dette havde absolut ikke samme virkning som Artroflex'en.

Artroflex, som er flydende - er en del dyrere end pulver - men hvis det er dét, der skal til for at hesten igen kan bruges - så ofrer jeg gerne de 750 kr ca hver 50. dag.

www.dyrlaegevagten.dk/ shopframe.cfm?id=382&s...1&item=yes

ps - jeg er en lille smule nærig(!); hesten får "kun" 20 ml/dgl, men det er åbenbart nok til, at han kan bruges igen ;.)

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

pubmed
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 11:28

Hvis du går ind på www.pubmed.org og søger på glucosamine, horse så får du en masse artikler op på undersøgelser af glucosaminens effekt.

Mener jeg engang har læst i en artikel, at det kun er 1/5 af den mængde glucosamin, der har en påviselig effekt på celler in vitro, der rent faktisk når frem til leddene.

- nuggi -
0
0
Svar på denne tråd

God tråd!!!
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 15:41

Jeg skulle faktisk til at oprette en tråd herinde, men søgte og fandt denne.

Jeg har en ældre hoppe som stadig er i fuld træning. Hun er sund og rask, men har desværre tendens til at hæve lidt i ledende, specielt i bagbenene. Desuden har dyrlægen og smeden en teori om, at hun har lidt smerter i højre forknæ ved ridning, da hun gerne vil aflaste dette i galop på højre volte.

Jeg har lige købt Glucosamin hos Vital Horse og glæder mig utroligt meget til at komme i gang med det. Er dog i tvivl om jeg skal mixe det med MSM?

Vil også gerne vide om man må give det til drægtige hopper?

Ang. den omdiskuterede virkning fandt jeg dette link på en dansk hjemmeside. Siden handler om glucosamin, MSM og chondroitin, ganske vist til mennesker, men mon ikke virkningen er den samme på dyr...

Link www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=77

Hilsen Patricia

"I have my principles - And if you don't like them, I have others"
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 16:26

Hvor mange af Jer giver kun glucosamin?

Er det altid nødvendigt at supplere op med msm? Jeg har før brugt Cortaflex, men overveje at prøve glucosamin fra Vital-horse...

0
0
Svar på denne tråd

EquiMobility
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 18:11

Jeg bruger EquiMobility. Det indeholder dog ikke glucosamin men flere produkter der til sammen har en meget god virkning på bevægeapparatet. Glucosamin er jo heller lovlig at bruge i DK mere.

EquiMobility støtter mobiliteten som er specielt vigtigt når hesten er under hård belastning. Det er meget effektivt og medvirker til at bevarer hestens elasitet og bøjelighed i ledene, støtter hestens naturlige anti-inflammatoriske processer, understøtter hestens naturlige opretholdelse af brusk, sener, led og ledvæske, let at dosere og der er ingen tilbageholdestid.

En spand rækker til 80 dage og koster 399 - er mindst lige så effektivt som Cortaflex og Artroflex - men er noget billigere. Kan købes både hos dyrlægen og rideudstyrsbutikkerne der hvor jeg bor.

0
0
Svar på denne tråd

MSM...
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 20:57
er super til inflamationer i led og sener feks ved en forvridning eller en seneskade. Kan også med fordel bruges forbyggende i perioder med hård træning. Ved skade bruger jeg 40 gram om dagen til stor hest kombineret med back on track bandage underlag. Til vedligehold / forebyggelse 10-20 gram.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider