Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er containeren for lille?
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 12:54

Jeg er ved at anskaffe mig en container til mulerne de kan bruge til løsdrift i vinter, men er kommet i tvivl om den er for lille.

Den måler ca. b: 2,55 h: 2,15 l: 7,5

Der skal gå en hest på 170, pony 148, pony 96 i stg.

Hvad tror i bliver den for lille til dem?

Hvor store er jer andres løsdrifte og hvor store og antal heste benytter den?

/Winnie

Hvede og byg halm sælges

Søger rytter/part til pony 148stg

Kontakt mig for info

0
0
Svar på denne tråd

10 m2 pr hest
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 13:18

Ca 10 m2 pr hest som minimum plejer at passe meget godt - altså sådan til "stor pony/heste-størrelser".

Det kræver så at hestene kan sammen, og at der ikke er nogen der tryner de andre.

Hvis der er meget dominerende heste, er det godt med en stor indgang eller evt. mere end én indgang.

Jeg tror din container er stor nok, den ene hest er jo meget lille, bare de kan forliges om det, så skal det nok gå :-)

Jeg ved ikke hvor indgangen er, men det dårligste sted vil være i enden, da det så vidt jeg kan forstå er en lang smal container, og de derfor kan have svært ved at komme ind og ud for hinanden, alt afhængig af deres indbyrdes rangforhold :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ps...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 13:22
Ps. Vi havde engang et langt telt til vores, hvor indgangen var i enden, det kan godt lade sig gøre, bare indgangen er bred - helst et par meter så de uden problemer kan passere hinanden, førerhesten kan ofte godt lide at stå og kigge ud og spærre det hele hvis der ikke er bredt nok, eller plads på begge sider indenfor indgangen (fx hvis den er placeret i midten) ;-)
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 14:44

den er jo sådan set kun 19,2 kvm...

Er skisme i tvivl om det er stort nok..

Hvede og byg halm sælges

Søger rytter/part til pony 148stg

Kontakt mig for info

0
0
Svar på denne tråd

Pas på bunden
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 01:11

Hørte en færdelig historie for nogle år siden om en hest der var gået igennem bunden af en container og fik skåret benene over så check bunden!!!

Bent

Welsh Cob avler

http://www.welshcob.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bare en idé
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 07:32
Det er forholdsvis let at lave et halvtag på hele langsiden af containeren, så bliver tørvejrs pladsen lige pludselig dobbelt så stor.
0
0
Svar på denne tråd

Kommer an på hestene
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 14:50

Hvis hestene er blide mod hinanden tror jeg nu stadig den er stor nok.

Vi har en hal på 30 m2 - der kan så stå 3 styks - men den lille kan også sagtens stå derinde uden problemer - han er en shetter, og åbenbart føler ingen sig truede af ham - han får altid lov at være allevegne ;-) - dvs. så er det 4 styks på 30 m2 :-)

Et halvtag foran indgangen vil som nævnt også kunne hjælpe meget.

0
0
Svar på denne tråd

størrelse
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 15:00

2.15 til loftet er altså lige lidt nok til en hest på 170 i stang synes jeg. Vi har vel 2.30 over bjælkerne, og hvis mine på 150 cm gik og kastede med hovedet kunne de sagtens slå krydderen...

Arealmæssigt er den måske lige smal nok også. Den mindste kan snildt komme i klemme bag den store, når denne skal vende rundt.

Efter min mening.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

For lav og for smal
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 15:43

til en hest på 170 cm.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

højden
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 15:47

Desuden skal man jo regne et godt lag strøelse til, dvs. den reelle loftshøjde bliver under 2 meter.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider