Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bukkehov-ridehest
Forfatter: 
Dato:  23-06-2007 20:13

Hejsa

Hvis en 9 års hest, som har gået op til LA både dressur og spring, har en bukkehov, hvor meget kan det så betyde?

Den har indtil videre ikke haft problemer eller været halt. Men kan det få betydning senere?

Mvh Lene

Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES

0
0
Svar på denne tråd

Det kan godt
Forfatter: 
Dato:  23-06-2007 20:33

betyde noget. Blev det behandlet da den var føl?

Min 12-årige parthest har ubehandlet bukkehov, og det var ikke noget problem gennem nogle år, men for 1½ år siden begyndte (igen) hun at have ondt i forben og hele højre side. Så kom der special-beslag på, de tager det meste, men der skal tages hensyn til det i ridningen - dels skal jeg mærke efter, dels skal jeg hele tiden have hende løsgjort og få hende til at bære sig, da hun ellers får ondt og stiver sig.

Men jeg har da hørt om masser af heste hvor det ikke var noget problem. Går hesten her med specialbeslag? Har den problemer i overrulningen/står den 'på tæer'?

Anissi

0
0
Svar på denne tråd

Hesten
Forfatter: 
Dato:  23-06-2007 20:56

Hesten Lene snakker om bliver beskåret regelmæssigt, og smeden tager selvfølgelig hensyn.. Ejeren har været opmærksom helt fra føl.

Den står lidt stejlt på det forben, men ikke noget, som man umiddelbart lægger mærke til.

Maria

- Nu forhåbentlig meget snart med egen hest igen :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det kan
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 01:16

godt have betydning.

Jeg kender til flere heste, der gik OK i nogle år, men så brød ned på det ben :-(

Det er jo en fejlstilling.

Men ikke alle får ondt. Det kommer i høj grad an på, hvordan hesten bruges og holdes mv.

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

>-o-<>-o-<

Lækre, sorte ridestøvler, håndsyede og

ualmindeligt pæne

- smalle skafter str. 38 sælges: 700 kr:

>-o-<>-o-<

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider