Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hest der tisser meget
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 23:55

Hejsa ..

Jeg var til undervisning her til aften, og mens jeg red der tissede min vallak, og da jeg så sadlede ham af, der tissede han igen. Da jeg så kommer hjem en ½ time senere der tisser han igen.

Dvs. han har tisset 3 gange med en ½ times mellemrum cirka. Og det er ikke "lidt" han tisser, han tisser en helt normal mængde.

Og nu undrer jeg mig over om det er normalt at en hest tisser så meget? Det ser ikke ud til at han har drukket mere vand end normalt, og han plejer aldrig at tisse f.eks under ridningen.

0
0
Svar på denne tråd

Er han fed?
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 00:28

de kan gøre det ved sukkersyge... Så du må hellere ringe til dyrlægen og spørge

Min søster unge hoppe tissede meget, dyrlægen gav os noget salt (elektrolytter). Hende var der tilsyneladende ikke noget i vejen med.

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

>-o-<>-o-<

Lækre, sorte ridestøvler, håndsyede og

ualmindeligt pæne

- smalle skafter str. 38 sælges: 700 kr:

>-o-<>-o-<

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 07:33
også ringe til dyrlægen og spørge!
0
0
Svar på denne tråd

græs..
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 08:30

går den på græs ??

de tisser ret meget når de går på græs.

Formidling af LUSITANO heste.

Fra Portugal.

Salgsheste på præsentation. NYE NU

Eller se http://www.klassisk-dressur.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tisser
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 08:56

Mine går på døgnfold med græs og de tisser meget begge to, tror der er masser af vædske i græsset lige nu + regn.

I går havde jeg dem i stalden i et par timer og den ene tissede to gange, den anden tre... , tror altså det er helt normalt, hvis din hest går på græs.

Med venlig hilsen Roselina & Charell

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 09:24

Han går på græs, så håber det bare er derfor

men vil under alle omstændigheder holde lidt øje med ham...

0
0
Svar på denne tråd

Tisseri
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 14:34

Hej Lonnie

Min kollega har lige købt en islænder, der er begynt at tisse, når hun er på ridetur. Den tidligere ejer fortalte, at det har den aldrig gjort før, så ring du hellere til dyrlægen...

Min kollega blev smadder bange. Vi snakkede så om det, og jeg kunne fortælle, at min hest kan finde på at tisse 2-3 gange på en ridetur - alt efter hvor fugtigt græsset er.

Nu, hvor han går med mundkurv på hele tiden (pga. risiko for svær overvægt/forfangenhed), tisser han slet ikke, når jeg rider. Han "tisser af", når han ser mig på marken - sjovt... næsten ligesom mennesker, der lige skal tisse af, inden de skal med bussen, i byen o.lign.

Det synes jeg tydeligt vidner om, at det er græsindtaget, der øger tissebehovet.

Jeg tror altså ikke, der er noget som helst sygeligt i det - men jeg er jo altså ikke dyrlæge

God weekend!

Hestehilsner

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

tisseri
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 19:04

Jeg må indrømme at det aldrig havde faldet mig ind at det kunne ha' noget med græsindtaget at gøre, selvom det da egentlig lyder meget logisk!

Men det undrer mig hvis det skulle være det, da han er begyndt at gå meget på jordfold nu, og derfor ikke får særlig meget græs. Og han har ikke tendens til fedme, da han bliver redet hver dag.

Men jeg holder øje med ham, og hvis det bliver ved så ringer jeg til dyrlægen.

Og mange tak for jeres svar

0
0
Svar på denne tråd

min tisser
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 19:30

Når jeg henter min hoppe fra fold af, bliver hun altid smidt indi boksen, hvor hun med det samme stiller sig til at tisse. Når vi rider tisser hun også en enkelt gang, og når vi så kommer hjem tisser hun igen af inde i boksen, inden hun kommer ud og bliver ordnet.

Det gør hun altid når hun kommer på græs.

Rikke + Farinelli for altid!
Holder sammen i tykt og tyndt!

Min hjemmeside: tør du?

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 23:53

spurgte faktisk om hesten tissede, når den blev redet ?:-)

Det var bekymrende, hvis den gjorde det.

>-o-<>-o-<

ualmindeligt pæne

>-o-<>-o-<

0
0
Svar på denne tråd

Kan være cushing
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 01:23

Hvis den samtidig har fedtdepoter mærkelige stéder som for eksempel over øjnene og evt unormal pels kan det være Cushing.

Så drikker de også unormalt meget måske 70 liter i døgnet, men denne sygdom er værst om vinteren, så det er formentligt andet.

Bent

Welsh Cob avler

http://www.welshcob.dk

0
0
Svar på denne tråd

Protein
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 07:09
Det kan også være et spørgsmål om at den får for meget protein i foderet, det ses meget ofte. Og den eneste måde protein kan udskilles på er ved at hesten drikker meget vand, som så også skal ud igen.
0
0
Svar på denne tråd

Han mangler muligvis salt.
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 20:25

Min hest tisser ogsaa rimeligt meget.

Jeg har spurgt dyrlaegen og han har bedt mig give Felur en spiseskefuld salt een gang om dagen i foderet. Aarsagen til den store tissetrang kunne nemlig meget vel vaere, at hesten har svaert ved at koncentrere urinen og derfor bliver noedt til at tisse meget.

Du skal bare give ganske almindeligt kogesalt. Det er et billigt og uskadeligt forsoeg.

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

græsfold
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 21:56

Min pony tisser også altid meget, særligt om sommeren, når han går på græs. Der er det ikke uanmindeligt, at han når at tisse 3 gange i løbet af 1-1½ times ridning.

Ja jeg ville tage det helt roligt, hvis jeg var dig :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ja, vi fik
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 00:51
også salt af dyrlægen - tilsyneladende virker det godt (y)

>-o-<>-o-<

ualmindeligt pæne

>-o-<>-o-<

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider