Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Racing Mineral - hvor meget?
Forfatter: 
Dato:  29-12-2003 20:33
Hej alle
Jeg har en fjordhoppe, som konstant er på kur, og hun lever primært af hø, gulerødder, halm og roepiller. Jeg vil give hende Racing Mineral ved siden af for at sikre hendes vitamin/mineralindtag. Hun bliver ikke redet. Det står, at heste i træning skal have 150 g om dagen, men hun er jo pony og laver intet. Hvor meget skal jeg give hende?
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa anne
Forfatter: 
Dato:  29-12-2003 22:00
Hvofor er den altid på kur.
Det er da ikke sundt for den...
Hvad med at ride på den, så kommer det jo helt af sig selv hvad angår overvægt.
imc
0
0
Svar på denne tråd

hej Anne
Forfatter: 
Dato:  29-12-2003 22:33
Jeg kan desværre ikke give dig et mål som du kan følge, men hvis jeg var dig ville jeg spørge der hvor du køber dit foder.

Det er da dejligt at din hest er nøjsom og kan leve på noget så naturligt som hø + div. det skal du ikke være ked af.
Der findes et utal af heste med dårlig mave og ikke mindst dårlige tænder fordi de bliver fyldt med alle mulige sukker og tilsætnings stoffer via deres alt for kraftfulde foder.

Til Inger: Det er mere usundt at være for fed og mange af de seje pony racer bør slet ikke fyldes med kraft foder og lever bedst på lige netop det som Anne fodrer med.
Det er der da ikke noget galt i.

Mvh Solospanjolo

Smilla´s hundeside

Et liv med glæde - Kør hundeslæde
;-D
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor altid på kur?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2003 11:00
Med hensyn til hvorfor hun altid er på kur, er det fordi hun går som selskabshest og desuden har en skade på det ene gaffelbånd og derfor ikke kan rides særlig meget. Hun er vel nærmest en pensionist. Hun er utrolig nøjsom, og jeg må derfor være yderst varsom med hendes fodring. Selvom hun er selskabshest, skal hun vel stadig passes med korrekt fodring, ikke Inger???
Anne
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med sure grow?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2003 12:25
Hejsa!
Jeg mener at Racing Mineral skal bruges sammen med korn. Hvis man bruger det med hø alene vil mineral fordelingen være "skæv".
Brogården har noget der hedder Sure Grow, et pillefoder til "evigt fede heste".
Jeg bruger det selv, og det kan gives udelukkende sammen med hø.
Mine store oldenborgere skal hver have 750 gram om dagen, og udover det, får de kun wrap.
Hvis du ringer til Brogården og fortæller om din hest, så regner de ud hvor meget den skal have.

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Racing Mineral
Forfatter: 
Dato:  30-12-2003 15:13
Hej Anne

Hvis du giver hende 75g pr. dag er hun dækket ind med vitaminer/mineraler.

Mvh AMJensen
caccac
Kan du ikke sige noget pænt om andre, skulle du hellere tie stille.

Ukendt
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider