Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ny pony ejer-lidt hjælp!
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 13:23

Jeg vil gerne stille et par spg, til jer kloge hesteejere !!

1. Hvor meget tror i cirka det koster at leje en hestetransport, og er der noget specialt kørekort man skal have for at køre en?

2. Hvor meget koster en smed (for en lille pony)

3. Og hvad koster dyrelæge (lilel pony os)

4. skal man langsomt vende en pony til at gå på græs hvis den ikke er vant til at komme på det hver dag. Hvis den kommer et nyt sted hen.

5. Og hvis an køber en pony og den fik noget andet foder før, skal man så starte med lidt af det eller sker der ikek noget hvis den får noget af det nye?

Tak på forhånd :D

*** Engang Pony pige altid pony pige ***

~~~~

Kender du Nforn?

Så er jeg kendt som Fjordhest derinde!

~~~~

0
0
Svar på denne tråd

Svære spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 13:39

Og så skriver du nok "klog"... Jeg ved ikke lige om jeg hører under den kategori ;-)

Hestetransport har jeg ikke rigtig erfaring med; men du skal bruge stort kørekort til en del af dem - og jeg kender ikke til nogen, der lejer dem ud, så du selv kan køre rundt i den.

Det er mere almindeligt at man kan leje en hestetrailer, der gerne koster et fast beløb pr. dag - eller man kan få en lastbil med chauffør til at transportere hesten for én. Og det afhænger så af, hvor langt lastbilen skal køre.

Dyrlægeprisen afhænger ikke så meget af størrelsen på hesten, men af, hvad du skal have gjort - og det afhænger meget af, hvor du bor. Hvis du skal have raspet tænder og vaccineret din pony kan det koste omkring 1500 kroner; det gør det, hvor jeg bor.

Hesten skal vaccineres en gang om året; det er forskelligt hvor tit de skal have raspet tænder, nogle skal hvert halve år, andre næsten aldrig. Min får det gjort en gang om året.

Dertil kommer undersøgelse for orm og evt. ormekur - det løber vel op i 3-400 kroner to gange pr. år - og så alt det uforudsete, som hvis hesten vrider om, får en hovbyld, får kolik osv. osv.

Smed afhænger af, om hesten skal gå med sko eller ej. Min hest går uden sko, og smeden koster omkring 400 kroner pr. gang, og hesten skal beskæres ca. hver 1½ måned.

Det er en god idé gradvist at vænne hesten til græs, bare for en sikkerheds skyld.

Det er også en god idé gradvist at skifte over til nyt foder.

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

takkker :D
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 13:46

mange tak ::D

Hmm Altså hvor i landet af bor du? for så hvis du kunne andbefale nogen :D

Jeg bor i hasselager.. Jeg er lige flyttet der til med min mor

~~~~

Kender du Nforn?

~~~~

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bor i Himmerland
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 15:32

og der er kun en dyrlæge, der hvor jeg bor - altså et firma, og derfor er de hundedyre... Så dem kan jeg ikke anbefale; jo de er dygtige, dem af dem, jeg har haft ude, men aaalllttt for dyre :-)

Smed er ikke til at finde; men ham jeg bruger bor vist for tæt på Aalborg til at han vil køre så langt som til Hasselager, desværre.

"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu"

citat Niels Hausgaard

0
0
Svar på denne tråd

Huuula :D
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 17:31
Mange tak :D Jeg leder videre eller spørger hestefolk herude :D

~~~~

Kender du Nforn?

~~~~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider