Og så skriver du nok "klog"... Jeg ved ikke lige om jeg hører under den kategori 
Hestetransport har jeg ikke rigtig erfaring med; men du skal bruge stort kørekort til en del af dem - og jeg kender ikke til nogen, der lejer dem ud, så du selv kan køre rundt i den.
Det er mere almindeligt at man kan leje en hestetrailer, der gerne koster et fast beløb pr. dag - eller man kan få en lastbil med chauffør til at transportere hesten for én. Og det afhænger så af, hvor langt lastbilen skal køre.
Dyrlægeprisen afhænger ikke så meget af størrelsen på hesten, men af, hvad du skal have gjort - og det afhænger meget af, hvor du bor. Hvis du skal have raspet tænder og vaccineret din pony kan det koste omkring 1500 kroner; det gør det, hvor jeg bor.
Hesten skal vaccineres en gang om året; det er forskelligt hvor tit de skal have raspet tænder, nogle skal hvert halve år, andre næsten aldrig. Min får det gjort en gang om året.
Dertil kommer undersøgelse for orm og evt. ormekur - det løber vel op i 3-400 kroner to gange pr. år - og så alt det uforudsete, som hvis hesten vrider om, får en hovbyld, får kolik osv. osv.
Smed afhænger af, om hesten skal gå med sko eller ej. Min hest går uden sko, og smeden koster omkring 400 kroner pr. gang, og hesten skal beskæres ca. hver 1½ måned.
Det er en god idé gradvist at vænne hesten til græs, bare for en sikkerheds skyld.
Det er også en god idé gradvist at skifte over til nyt foder.