Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kastrering - hvornår?
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 12:59

Hvornår må man tidligst kastrere sin hest ?

for jeg kigger på en 1 års hingst og det er svært at finde staldplads til en hingst ..

0
0
Svar på denne tråd

Kastration
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 13:39

Du bør huske at kontrollere, at begge stenene er faldet ned på hingsteplagen, inden du køber ham. Hvis den ene sten fx. ikke falder ned, er det betydeligt dyrere at få kastreret (har hørt at det så kan koste omkring 8000 kr sammenlignet med de ca 1500,- en normal kastration koster).

Normalt er der ikke noget i vejen for at kastrere en 1-års. En del mener dog at det giver en bedre muskeludvikling at vente lidt. Mens andre mener at musklerne sagtens kan arbejdes frem.

0
0
Svar på denne tråd

individuelt..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 14:25

det er meget forskelligt afhængigt af hestens udvikling, hvornår den bør kastreres.

jeg havde en tysk trakehnerhingst, som først var moden og klar til at blive kastreret, da han var 2 år og 8 måneder, selvom mange hingste jo er klar lang tid før.

lad dyrlægen tjekke hesten, og er stenene faldet ned og dyrlægen siger ok, så ville jeg ikke være betænkelig ved at kastrere nu.

held og lykke med det

Trainers sadel NY - sælges !!!

*** TOP PONYER SÆLGES ***

Super elegant velrejst 5 års vallak. 145 cm. Mørkskimlet vallak - masser af kapacitet.

Charmerende talentfuld 6 års vallak. 139 cm. Super gående

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 16:01

min ridemærkeundervisers datter har en plag der blev kassteret da den var 4 måneder, men det kommer jo an på om stenene er faldet som trine skriver! jeg har et hingsteføl på 6 måneder her den 20. og hans stener faldet, han skal dog ikk kastereres, da jeg godt stadig kan styre ham=b

0
0
Svar på denne tråd

Insekter...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 16:18
Aldersmæssigt kan han sagtens kastreres nu, men det er bedre at vente til efteråret, hvor der er færre insekter, der kan give infektion i såret.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 22:27

Da min plag blev kastereret var den ene sten ikke faldet ned, så han måtte en tur på operationsbordet og det kostede altså ikke 8000 kr.

Jeg gav ca.2200 kr for det.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider