Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

beskidt boks = ingen appetit???
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 18:56

jeg har før haft indlæg her om, at isabella var gået helt fra sit foder osv osv...

Nu tænker jeg på.. for der hvor hun gik fra sit foder, der havde jeg ingen halm.. så jeg kunne ikke muge ud.. så hun stod i en boks uden udmugning i 5 dage... og det var de sidste 3 dage hun intet rigtig spiste...

Så fik jeg for 3 dage siden endelig halm igen...

og de sidste 2 dage har hun faktisk spist næsten op... igår aftes og i morges spiste hun helt op.. og hun spiser også lidt af høet igen...

så undre jeg mig... kan en hest miste appetitten fordi den står i en beskidt boks??? hun er vant til en boks der bliver muget ud i hver dag og frisk halm hver dag..

kan det være grunden til mistet appetit???

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 19:35
Hvad ville du sige til at spise din mad på et toiletbrat, hvor der kun blev skyllet ud 1 gang i døgnet?
0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 19:37
Hvordan kan man løbe tør for halm..!!

"At fuldføre er at vinde"

"Det er svært at vide hvor langt der er igen, når man ikke ved hvor man er..!!"

0
0
Svar på denne tråd

Fordi hun
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 00:18

er et ganske almindeligt menneske, som vi andre og BARE LØB TØR FOR HALM.

Det kan altså ske for selv den bedste. Så sænk dog alle de pegefingre og for guds skyld, lad være med, at menneskeliggøre de vidunderlige DYR...

Jeg tror ikke hestes sult, eller mangel på samme, bunder i urene forhold. Tror deres instinkter for mad er meget stærkere, end for rent halm.

Bare en teori

Kan det have været en brunst-periode??

0
0
Svar på denne tråd

vi har da også været løbet tør for halm
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 00:57

vi løb tør for halm fordi det halm vi havde fået leveret var muggent, og så ville vi heller undlade at bruge det, end give hestene muggent halm.

istedet fik de ekstra meget hø, men desværre er det dyrt og så suger det heller ikke særlig godt (faktisk siger det stort set overhovedet ikke), så det endte med at vi kørte på møllen og hentede spåner indtil der kom et nyt læs halm.

Det kan ske for alle. så synes ikke der skal kastes med mudder efter Sandie over det.

Hilsen christine

0
0
Svar på denne tråd

Mangel på halm
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 05:09
Jeg tror ikke at de urene forhold hænger sammen med hestens ædelyst.
Jeg tror nærmere at fordi der ikke var så meget halm - så er hun gået på jagt i boksen og har måske spist noget halm som var dårligt. Hvis der havde været masser af rent - ville hun ikke have spist det - men eftersom der ikke var andet røg det ned (kun en teori). Derved kan hun have fået lidt ondt i maven hvilket er gået ud over spiselysten.
Det passer med at hun hurtigt er kommet over det. Og at det så lige passer med at du har fået nyt halm hjem - det er jeg ret overbevist om, er et tilfælde.

Hilsen
Daniela
0
0
Svar på denne tråd

Pegefingre
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 08:21

Kald du det bare pegefinger. Hvis jeg brugte halm som strøelse og jeg løb tør, ville jeg da drøne afsted til nærmeste foderstof og købe mig et par baller spåner. Ikke på vilkår om min hest skulle stå i @!#$ i så lang tid. Og jeg ville da heller ikke byde andre det.

Og ja, heste bryder sig ikke om at stå i stanken af urin.

0
0
Svar på denne tråd

grovfoder
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 08:38

den kan måske have haft ondt i maven eller maveproblemer ( har det måske stadigt ?) men den dulmer det ved at æde halm ?? det er somom nogle heste ikke kan fordøje maden uden at have stråfoder i maven også. - og da der ikke noget halm var - så spiste den heller ikke !?.

en hoppe jeg kender vil ikke spise hvis ikke hun kommer ud hver dag. så går hendes mave næsten i stå og hun holder op med at spise. -uanset om der er bjerge af wrap og hø og det lækreste krybbefoder.

måske gik din hests mave lidt i stå da den manglede halm?? man ved aldrig.

Formidling af LUSITANO heste.

Fra Portugal.

Salgsheste på præsentation. NYE NU

Eller se http://www.klassisk-dressur.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 10:23

altså nu vil jeg lige sige en ting eller mange:

Min hest æder IKKE halmen

der var MASSER af tørt og rent halm i boksen, da hun KUN sider og pisser i det ene hjørne, og resten er tørt og urørt... Jeg vil lige påpege at min hest altid er "overstrøet"... der mangler sku aldrig halm der inde... selvom hun ikke æder noget halm, så får hun 3 baller halm når der er muget u bund, og så 1 balle halm dagligt oven i når der er muget (fjernet klatter og vådt halm)

Og HVORDAN jeg kan løbe tør for halm??? Jeg fik afvide at jeg måtte bruge af en andens halm, da hun sagde hun havde meget... pludselig opdagede hun at hun IKE havde ret meget (da det bagerste i bunket viste sig at være hø)... så DERFOR stod jeg pludselig uden halm.. og i skal sku ikke tro at jeg ikke har rendt rundt og ledt efter halm... DET ER BARE IKKE NEMT AT FINDE PÅ DENNE TID AF ÅRET... Men jeg fik da fat i en big balle... det er ikke det BEDSTE halm... men jeg kunne da få muget ud i det mindste...

Jeg tror ikke hun har ondt i maven.. for så plejer hun at give signal (sparker op under maven)

0
0
Svar på denne tråd

tror det ikke men måske
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 12:12

Jeg tror ikke en hest mister appetitten af at stå i en beskidt boks, de tænker ikke som mennesker.

Men okay, det kan ikke udelukkes at netop denne hest er helt specielt sart lige på det punkt.

Umiddelbart tænkte jeg dog også noget med at den havde snuset rundt i boksen og måske fået lidt ondt i maven, de kan jo godt have lidt ondt uden ligefrem at stå og sparke sig, uanset jeg så heller aldrig har oplevet en hest få ondt i maven pga beskidt boks...

Det kan jo også være helt tilfældigt, at hesten havde nedsat ædelyst lige imens halmen slap op.

Jeg har aldrig oplevet en hest gå fra foderet pga manglende udmugning, men som sagt - man ved aldrig. ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor søren
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 14:20
skulle en hest ikke kunne miste appetitten af at stå i en uren boks? Det forstår jeg altså dårligt! Især hvis det er en renlig hest som udelukkende bruger det ene hjørne til at komme af med hvad der skal ud?!

Uagtet at det er et dyr så er det fx. absolut NO GO for de fleste katte at spise tæt ved deres kattekasse - de går simpelthen fra foderet i de fleste tilfælde. Hvorfor skulle det samme ikke netop kunne gøre sig gældende for heste?

Bortset fra det - kunne hun have bidt sig i tungen eller sådan noget måske? Eller kan det have været varmen?

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 17:41

hun har ikke virket øm i munden eller noget... og det har jo også været hor der ikke har været så varmt..

men i morges der SLIKKEDE hun ligefrem krybben... så nu er det 3. fodring i træk hun har spist op jubiii

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider