Argh - lige som jeg gik og havde skumle planer om at smide min hoppe + følungen på sommergræs i weekenden så røg hun ind i en (formodentlig) klapsene
.
I går var hun en noget halt på venstre forben - men eftersom der ingen varme eller hævelse var ville jeg altså ikke til at sponsere dr. dyrs sommerferie! Smeden skulle komme i dag og da han er endog MEGET kompetent kunne han jo lige tage en tjekker - regnede egentlig bare med det var en hovbyld under fremmarch...
Men ak og ve - her til morgen ville hun ikke med ud, så hende der havde morgentjansen sms´ede og sagde at hun havde ladet dem stå inde - helt fint.
Da jeg og smeden så kom ved 9-tiden var der ikke så meget tvivl - hævelse lige på det typiske klapsene-sted...ØV ØV ØV!!!
Så nu er Faxa og baby beordret ro til hævelsen falder så vi kan se noget mere tydeligt. Lillepigen får lov til at rende rundt ude på staldgangen så hendes ben ikke tager skade af at stå i boksen i nogle dage.
Hvis ikke hun støtter bedre i morgen må dr. dyr ud med noget smertestillende - der er jo ingen grund til at hun skal stå og have ondt det lille pus.
Egentlig er der nok ingen dybere mening med dette indlæg end at jeg lige havde behov for at få det ud...håber I bærer over med mig.
Trine (Faxa)