Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bider i kæderne...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 23:09

Min hest har fået den irriterende vane at bide i kæderne, når den står på staldgangen...

Den gør det ikke ifølge et bestemt mønster (f.eks. når sadlen kommer på osv.), men bare sådan nogle gange, når den nu bare "har lyst".

Jeg har hørt rygter om at det er tegn på at hesten mangler jern, men det finder jeg nu lidt usandsynligt...

Men hvad tror I?

Mangler han noget i form af vitaminer eller lign.?

Andre foreslag?

~NUMSEFISKEN~
¤Med Equito's Litote¤
*Mål er drømme med en deadline*

www.123hjemmeside.dk/equitoslitote/ 8343021
0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 08:54

Tror du ikke bare det er en dårlig vane han har fået? Måske han er lidt utålmodig eller keder sig når han står bundet. Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men min 3 års tager alt i munden.. når han står bundet prøver han hele tiden at få snoren i munden, det er så ikke kæder men tov. Når han skal have grime på kommer den også først lige en tur i munden, ligeledes når man trækker med ham skal man også konstant hale træksnoren ud af hans mund..

Men som sagt han er kun 3 år og er jo meget nysgerrig... men man skal da helt klart være opmærksom når de tager ting i munden, kendte en hest som også altid bed i kæderne og den fik desværre fat i karbinhagen en dag i stedet for kæden, og det resulterede i at den pludselig stod med karbinhagen gennem underlæben...

Jeg har dog aldrig hørt de gør det fordi de mangler jern..

0
0
Svar på denne tråd

bvjsdkkskj
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 18:47

Min er 13 år, men det kan da godt være det er af ren kedsomhed...

Jeg er 100% sikker på at det ikke er stress, han står for den meste bare og sover på staldgangen.

Må prøve at aktivere ham noget mere og se om ikke det hjælper lidt :)

~NUMSEFISKEN~
¤Med Equito's Litote¤
*Mål er drømme med en deadline*

www.123hjemmeside.dk/equitoslitote/ 8343021
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider