Jeg regnede lidt på det i en gammel tråd, hvor én brugte brogården. Har kopieret derfra:
Forskellen i prisen (hø/wrap ikke medregnet) er jo til at tage og føle på, da fodring med brogården vil komme til at koste bum bum, lad os sige hun skal have 3 kg/dag, og det koster 8,5 kr/kg (er det meget forkert?), det giver 765 kr/md (30 dage)
Det den får nu:
Roepiller til 1,7 kr/kg, 700 g/dag giver 35,7 kr/md
Travo-E til 12 kr/kg, 0.15 kg/dag giver 54 kr/md
1 sæk müsli holder i 3 mdr (da det ikke gives for vit/min, kan det sagtens bruges) jeg har brugt Havens urtemüsli til 145 kr/20 kg, dvs 48 kr/md. I alt under 150 kr/md
Det giver en besparelse på over 600 kr/md, for noget foder der i mine øjne er mindst lisså godt.
Det var beregnet på sidste års foderplan til min hoppe (450 kg, let ridning, skulle tabe sig) og som skrevet er prisen for hø/wrap ikke medtaget, da det jo også i denne sammenhæng er underordnet. Müslien fik min en overgang, da hun ellers ikke var meget for roepillerne, de kan således godt fraregnes i prisen - medmindre du har en hest med særligt behov - ellers kan olie eller lidt havre (som jo også er overkommelige i prisen) måske rette op på det.
mvh Maria