Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvor tålmodig skal jeg være...??
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 17:34

Sidste søndag fik Shalu et grimt sår på hasespidsen ca. 4 cm bredt og halvdybt.

Jeg havde selvfølgelig dr dyr ud (Typisk at det skal være en søndag) og han kiggede lidt på det og gav den peicilling og smertestillende.

Og beordrede bandagering/forbinding indtil det begyndte at være tørt...

Her en uge senere synes jeg stadig ikke det ser væsentlig tørrere ud...

Jeg overvejer lige at se an til på onsdag og så måske ringe og høre hvor længe jeg skal se tiden an...

Men hvad er jeres erfaring, hvor lang tid bør der max gå inden man behøver at bekymre sig om det nu også lukker pænt???

Normalt er jeg ikke særlig sårpylret men når det sidder lige der bag på hasen synes jeg det er et lidt mere øv-agtigt udsat sted, hvor jeg kan forestille mig at eventuelle forstyrrelser i helingsprocessen kan få lidt mere trælse konsekvenser end på mere kødfulde steder.

Ponyen er ikke halt og virker ikke synderligt generet...

Hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 19:36
jeg ville også ringe og spørge dyrlæge og evt få ham til at se på det igen, ellers vil jeg tro det vil tøøre og hele bedre ved at få noget luft.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Hej helle
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:06

Det kan du have ret i!

Men pga fluerne skal det helst være dækket til...

MVH

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 08:34

den undrer mig lidt at dyrlægen ikke har syet det, men det er måske ikke muligt på det pågældende sted.? Min gamle hoppe fik engang revet hele den ene bagben op ved en ulykke, så jeg ved lidt om det. det vigtigste et at såret ikke væsker med gulligt væske. LIDT klart væske er normalt og okay. Prøv at kigge nærmere på såret, det vigtigste er at det heler indenfra. På denne måde undgår du for meget arvæv og evt bakterier der bliver "lukket inde" og kan give problemer senere. Renser du det med noget? Hvis såret tørrer ud er det helt perfekt for helingen, men du skalhuske at hesten hele tiden bruges sine ben og er i bevægelse, og dermed bliver såret måske holdt lidt åbent. Hvis du er i tvivl skal du selvfølgelig kontakte din dyrlæge. Vil du selv følge lidt med i hverdagen, kan du evt. morgen og aften tage hestens temperatur. Ved betændelsestilstande får de normalt feber.

Held og lykke, og vær lidt tålmodig!

0
0
Svar på denne tråd

Hej Kate
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:33

Dyrlægen sagde han ikke ville sy det da det ikke var "rent" nok.

Ja det er jo netop det at der er så meget bevægelse der gør det bøvlet. Men så længe den ikke virker generet er jeg trods alt fortrøstningsfuld.

Tak for input!

0
0
Svar på denne tråd

Babyble
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 16:46
størrelse nyfødt beskytter mod skidt og fluer, men der kommer luft til...og sidder bedre på en has end så meget andet.

Jeg synes det tog lang tid sidste sommer da min ene fik et spark på forpiben, meget, meget tæt på knæet.
Han fik også antibiotika, da det var så tæt på leddet,helede fint nok - men det væskede længe. Jeg plaskede det til med æterisk-olie-salve (Brogårdens) og undlod forbinding da de første par dage var overstået.Luft er godt.

Fluer mm kan også holdes væk med tjærespray- det brugte vi til et føl, med en rift ved øjet - som fik et sting, og det kunne vi jo ikke forbinde...så tjærespray hveranden dag klarede det.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

Få noget salve
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 17:49

der sætter sig som en hvid slags kithinde- det er godt for fluer- jeg kan desværre ej lige huske navn- måske en anden kan- under alle omstændigheder lukker det så sår får fred til at hele.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har indtil videre været mest
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 19:27

til Libresse til forbindingen da det suger godt...

Tjærespray har jeg også... Men dr dyr sagde et skulle være tøret ud inden jeg sprayede det på...

Det du tænker på dorthe er det ikke Formocirbasol salve??? Der tror jeg ihf bestmt såret skal være mere lukket.

Jeg vil også meget gerne af med forbindingen da jeg mener luft er bedre end indelukket...

Men jeg vilbare ikke risikere en ekstra komplikation som infektion pga fluer etc. Hasespidsen er jo også ret tæt ved led.

Mvh

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider