Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad fanden fejler han??
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:47
Hej... nu har min hest været snottet siden fredag og har haft feber, i dag havde han dog ik feber men temp viste 37,1... Hans snot stinker virkelig langt væk og er hvidt til gulligt, men han virker ik særlig doven, bare lidt sløv... Jeg er virkelig i 7 sind, ska jeg få dyrlægen ud og kigge i morgen, eller bare vente på at den lille hest får det bedre?? Han hoster heller ikke. Han er lidt hævet i den ene side af bringen.. Hvad ville du gøre, hvis han var din hest... Håber der er nogle som kan give fortvivlede mig nogle råd...
0
0
Svar på denne tråd

forkølet
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:50

Ved feber og gul snot ville jeg ALTID ringe til dr. Dyr.

Infektioner har det med at brede sig.

Da min havde "lungebetændelse" havde han stort set ikke feber og kun klar snot, hostede måske 2 gange om dagen. Alligevel skulle han have penicillin for at komme sig.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:51
var i tvivl ville jeg få dyrlægen ud. Han kunne evt bare være forkølet eller have kværke. 2 bud herfra men dyrlægen er jo ekspert.
0
0
Svar på denne tråd

muligvis
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:52
er han bare forkølet, men hvad gør man ved det, er det bare at vente??
0
0
Svar på denne tråd

Kværke...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:53
er det ik herre alvorligt
0
0
Svar på denne tråd

forkølet
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:55

Problemet er at forkølet hos heste KAN være noget som går over af sig selv, ligesom hos os, eller det kan være som en slem bihulebetændelse som kan ende med at blive kronisk hvis ikke man får antibiotika. Eller hvis du ikke opdager det har sat sig på luftvejene kan den få forstørrede lunger - for altid.

Og så synes jeg det med den hævede bringe lyder specielt.

Hesten er sløv. Snottet stinker og er gult. Stinker? Har jeg aldrig prøvet.

Jeg gentager mit budskab foroven.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

underligt jeg ved det
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 18:58

ja... tror jeg vil give dyrlægen et kald i morgen... ja det lugter virkelig ik rart hans snot...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville helt..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:28

klart ringe til dyrlægen imorgen.. Uden at skræmme dig, er jeg bange for at det er kværke..

Vi havde det i stalden forrige år og snottet det lugtede bestemt ikke godt.. Vores heste var som sådan ikke sløve og de havde kun let feber..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

0
0
Svar på denne tråd

grgrgrth
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:31
Jeg er pyller nummer et, så jeg ville ringe til dyrlægen. Og hvis jeg var meget bekymret,-dyrlægevagten

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem ;)
0
0
Svar på denne tråd

Carolg...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:37

Hej,

Ja, det kunne godt lyde lidt som kværke, men du skal ikke være nervøs. Det er en sygdom, som smitter ad p. til og den skal behandles, men det er altså yderst yderst yderst sjældent, at sygdommen udvikler sig til noget rigtig alvorligt.

Ring du til dr. Dyr. (Jeg ville nok overveje at gøre det allerede i aften. Bare for at tale med dyrlægen og forklare symptomerne. Så kan de vurdere om det er nødvendigt, at de kommer allerede nu, eller om det kan vente til i morgen).

Men op med humøret. Hesten skal nok blive helt rask igen. :-)

Kh

Maria

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 19:40

Stinkende snot og feber, - hvordan kan du lade være med at ringe tildyrlægen?

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

puha da da
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 20:18
Jeg ringer til ham som det første i morgen.. tak for jeres råd og vejledning. Og Maria tak for dine søde ord...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider