Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

2års hingst - fodring/græs
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 21:17

Hejsa!

Jeg håber på jeres hjælp mht. fodring af min 2 års hingst her i sommer perioden.

Jeg har noget Hafer Ergänzer samt Travo tilovers fra før de kom på døgngræs. Jeg skal ikke fodre pga af sult, men for at være sikker på at han får alle de vitaminer samt mineraler han skal.

Tænkte om jeg kunne give ham en lille portion mash med travo i samt lidt Hafer Ergänzer hver aften? Men hvis det er det jeg skal, hvor meget travo skal han så have pr. dag? Samt er det okay at blande det i mashen??

Håber nogle af jer kan hjælpe mig.

Andre forslag er også velkommen

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 00:11

Både Häfer Ergänzer og Travo er fuldt dækkende tilskud, så de bør ikke blandes sammen. Det er langt det bedste kun at give 1 tilskud.

Hvis det var mig ville jeg give Häfer Ergänzeren og udelukke de to andre. Og så kun give mash 2-3 gange om ugen, du kan sagtens komme tilskuddet i mashen.

Hvor stor er din hest? Mængden af tilskud kommer an på hestens vægt.

At vove er at miste fodfæstet for en stund -- ikke at vove er at miste sig selv.
Søren Kierkegaard

Tidligere Kanoa2 (Christina. S)

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 08:25

Dejligt at du kan hjælpe - han måler 156 i stang nu, er kraftig af bygning, vil tro han vejer 450 kg. ca.

Men er der nok vitaminer og mineraler i Ergänzer?? I vinters fik han vrinsk i pille form, ergänzer og travo - udregnet på foderstoffen hvor jeg køber det...

Hvad forslår du så??

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 20:49

Okay, men jeg mener stadig at ET tilskud er bedst.

De forskellige tilskud er udviklet til at dække hesten ind ved den mængde der er angivet på pakken. Der er selvfølgelig undtagelser, men i langt de fleste tilfælde er ét tilskud bedst.

Det ABSOLUT bedste er selvfølgelig at få regnet foderplanen igennem hos feks www.foderplan.dk

Vrinsk er (så vidt jeg husker) et fuldfoder,

Travo et tilskudsfoder,

Häfer Ergänzer et tilskud,

og alle er hver især fuldt dækkende og behøver ingen ekstra tilskud for at dække hesten ind. Så der er vitaminer og mineraler nok i alle tre. Det behøver du ikke at bekymre dig om.

For mange vitaminer og mineraler er ligeså skadelige som for få.

Hvis jeg var dig ville jeg vælge ét af dem, og ikke kombinere de tre.

Pøj pøj.

At vove er at miste fodfæstet for en stund -- ikke at vove er at miste sig selv.
Søren Kierkegaard

Tidligere Kanoa2 (Christina. S)

0
0
Svar på denne tråd

Min 2 års...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 10:57

Min 2 års hingste får lidt roepiller (står desværre inde om natten) da han er lidt svær at holde pæn i huld denne sommer, og så får han Salvimin Grøn. Han fungere suverænt på det. Og er superflot at se til. Pels og øjne skinner og han er rigelig frisk, når han kommer ud om morgenen efter en nat med hvile.

Kan jeg få min på døgngræs (det ser desværre ikke sådan ud - pga hesten), ville han kun få Salvimin Grøn, og evt. lidt roepille når han havde været ude og træne lidt.

Vores græs er super. Højt og med masser af saft og kræft.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan

Ejet af: Frosti - hustyranen...

Ting sælges. Se min hjemmeside: http://mrmilan.webbyen.dk/ - under Udstyr sælges.
0
0
Svar på denne tråd

lnb,mgm.,n
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 21:52

HEJSA

jeg vil så lige spørge om,ville i give en 1 årige frieser vallak foder når den går på døgnfold.??

ligenu får den 1 kg fase 2 brogaarden,og 150 g salvimin grøn,der er ligelig med græs til ham.

kan jeg droppe foderet og så barer give ham,salvimin grøn så han får sine vitaminer og mineraler.??

HILSEN LOUISE

Stald Søgaard.

Når man køber en frieser,sælger man en del af sit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd

LODBERG...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2007 08:27

Hvad jeg ville give en 1 års plag, kommer helt an på hvordan den er i huld.

Er den tynd, selvom der er godt græs, ville jeg fodre ved siden af. Bare 1 gang om dagen.

Hvis han er i god huld, ville jeg nøjes med at give vitaminer/mineraler, og så holder godt øje med ham.

Sidste år klarede mig sig mere end rigeligt godt på græs, mens han i år, ikke klare sig helt optimalt. Derfor får han lidt ved siden af. Ikke fuld portion, men nok til at han er 100 % mæt. Andet kan jeg jo ikke rigtig gøre. Men han udvikler sig også med rasende fart lige pt. så hans krop har sikkert brug for en masse.

Sidste år, fik Milan dog også lidt ved siden af til sidst på sommeren.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan

Ejet af: Frosti - hustyranen...

Ting sælges. Se min hjemmeside: http://mrmilan.webbyen.dk/ - under Udstyr sælges.
0
0
Svar på denne tråd

kanoagård
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 11:04

Hejsa!

Tak for rådene, jeg er nu gået helt fra travo og Häfer, og har i stedet snakket med forskellige foder konsulenter fra forskellige mærker. Efter det er jeg gået over til St. hippolyt.

Han får nu, hvor han går på døgnfold 600 gr. naturmüsli pr. dag, samt lidt mash hver anden dag.

Metrik elsker st. hippolyts produkter, så nu håber jeg også bare at de giver den rigtige effekt Jeg har jo kun ham, så om jeg betaler lidt mere eller mindre i foder betyder ikke det store i det samlede heste budget.

Hvis der er nogle er læser med på sidelinien, som er 100% inde i st. hippolyt og deres produkter - så er I meget velkommen til at komme med et forslag til en fodringsplan til efteråret.

Jeg forventer at han bliver vallak når de igen kommer på stald om natten, dvs. ca. samme tid som de skal ind igen. Hans endelige slut højde er jeg lidt i tvivl om, men han voksede 13 cm. sidste år, og gør han det igen (hvad det ser ud som om lige pt.!) så bliver hans slut mål omkring 164-168 cm. Han er meget muskuløs af ikke at være ældre - så han bliver nok en middelsvær herre (Han er blanding af oldenborg/fuldblod)

Der kommer nye billeder på min præsentation senere denne weekend, men de 2 taget med mobil telefonen, er fra inden de kom på sommergræs i år (Dvs. lige da han fyldte 2 år.)

Sikke en smøre dette blev til - håber der sidder nogle st. hippolyt eksperter derude

0
0
Svar på denne tråd

mener ikke
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 13:29

at han er dækket helt ind af naturmuslien fra hippolyt.

Har læst flere tråde herinde af folk som har fejlfodret med det, og har fået forkerte oplysninger af deres foderkonsulenter!

0
0
Svar på denne tråd

Linse.
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 14:41

Hejsa!

Har godt læst dem, men der er jo både for og imod med alting. Nu prøver jeg at se hvordan det går, det vil jo hurtigt vise sig, når vi kommer længere hen på sæsonen, hvor der ikke er så meget nærring i græsset mere. Det skal have en chance, men tak for info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider