Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vokseværk?
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 19:45

De sidste 2 ugers tid er har min 3-års hest ændret sig. Hun er blevet mere og mere rolig. Hun har altid været lidt af en bulderbasse der meget gerne vil frem og hun kunne godt være en rigtig rod at gå med i skoven. Nu går hun bare stille og roligt bag ved mig ja og hun er efterhånden blevet lidt sløv. Først troede jeg hun bare var ved at blive "voksen" men begynder efterhånden at tvivle. Hun ser bare så træt ud. Jeg har prøvet at holde lidt øje med hendes temperatur men hun ligger helt som hun skal.

Mit spørgsmål er så kan hun evt. have vokseværk? Kan de blive trætte/sløve af det? (Hun er på ingen måde halt,øm eller stiv)

Kan det have noget med fodringen at gøre? Jeg fjernet havren fra hende for 1½ mdr. siden. Hun får nu Sojaskrå, roepiller, travo-e, gulerødder og masser af hø.

Vi går ture sammen i skoven og så bliver hun longeret ca. en gang om ugen og redet lidt skridt-trav i ca 20 min. to gange om ugen. Ellers går hun på fold hele dagen.

Frieser - de sorte perler!!!

<3 Maike Rozalien J - en en'er<3

Besøg min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/frieser-maike

0
0
Svar på denne tråd

Et bud ...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 21:31

Måske er det den manglende havre? Selv om det godt nok er et stykke tid siden, du tog den fra. Måske at det er blevet varmere i vejret, sammenholdt med at hun nu er mere vant til at gå ture med dig, blive redet??

Jeg kender ikke til, at de i vokseperioden bliver mere sløve, andet end det måske - ligesom når de sætter pels - tager lidt mere af deres energi.

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

lyder som min
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 21:41

Det lyder som min, bare i nden jeg tilsatte havre til hende..

Før levede hun af roepiller, hø og vitaminer.. og hun var noget så sløv.. man så hende ikke løbe og lege på folden, hun stodbare og hang og så træt og ugidelig ud..

Så efter en omgang kolik, hvor dyrlægen mente at det var foderet, den var gal med, og at hendes energi niveau var alt for lavt, fik jeg ændret i foderet, så der nu er tilsat havre samt noget musli.. og jeg skal love for, der er kommet mere gang i hende..

Nu er alle ung heste nykkerne kommet frem i hende.. så sent som idag var vi ude og gå tur, som vi før har gjort uden problemer, så valgte hun at ALT var farligt, og inden jeg fik set mig om, havde jeg små 500 kg oldenborg stående direkte på min fod.. av av..

Om det er havren vides jo ikke helt, men det kunne lyde som om a thendes energi niveau er blevet lavere..

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin

{>

0
0
Svar på denne tråd

Vokseværk
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 23:31

Min erfaring med ungheste (primært fuldblod) er at de får vokseværk ind imellem. De bliver mere trætte og "flade", og ligger gerne en del ned. De virker lidt kluntede og ikke så skarpe i det. Jeg har oplevet perioder fra 3 dage til 2 mdr.

I disse perioder blev der ikke skiftet noget ved foderet. Mine heste kommer på fold dagligt, så de kan selv vælge hvor meget de vil bevæge sig. I vokseværks-perioderne laver mine heste ikke andet end fold, og evt en træktur, for hyggens skyld.

Jeg tror det er sundt for dem at få lidt gang i systemet uden at blive presset.

Mvh

Stine

Galopmenneske

- med en forkærlighed for military og pintoer

3-4 boxe tilbydes i Fredensborg

- kontakt mig for nærmere info.

(obs. ikke fuldpas)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Kamilla
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 17:34
Kan det evt være jernmangel?

Mvh
Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider