Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

for pokker da ...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 14:22

Ja, nu er den helt galt med min dejlige basse igen igen...

Han har haft en seneskade og vi har nu genoptrænet i et halvt år, men nu er han bare stokhalt.

Jeg er så ked af det og så skuffet, nu begyndte jeg lige at tro på det.. det er 3 gang han bliver halt på grund af skaden, udover det har han været halt så mange gange af uforklarlige årsager og jeg har lovet mig selv at dette var sidste gang jeg genoptrænede ham, jeg orker ikke mere, jeg bliver så ked af det hver gang, det er fandme svært..

Han er sådan en god og dejlig hest..

Han har forandringer på hovsenebenene og forbenet dragtbrusk, det blev konstateret for 2 år siden, dengang mente dyrlægen det var uden betydning men jeg har mine tvivl nu, hvorfor bliver han ved med at blive halt? Jeg bestiller en tid til ham på tirsdag, så kan han komme i røgten og blive scannet igen, han bliver ikke ridehest igen, den aftale vil jeg holde overfor mig selv og ikke mindst Ice, men jeg vil så gerne have et svar på hvad der gør at det bare ikke går..

Er bare så ked af det, frygter virkelig det værste...

Skulle bare lige have luft..

I må meget gerne komme med kommentarer eller fortælle om jeres hest hvis de har haft ligende problemer, både godt og skidt...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 17:02

Min hest har også forbenet dragbrusk og har gået halt noget der ligner 1½ år i alt. Hun gik egentlig kun fordi mine forældre synes at jeg skulle have tid til at sige ordentlig farvel til hende inden aflivning.

Vi fandt så en smed der så på hende og pillede skoene af så hendes ben havde mulighed for at finde deres naturlige stilling. Hun er nu helt rengående.

Jeg synes du skal overveje det, hvis du ikke allerede har prøvet det.

- Sofie.

Med Chela.

0
0
Svar på denne tråd

Chela...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 17:29

Hej..

Han har gået uden sko et halvt år mens han var skadet, men han er meget lav i dragterne så

dyrlægen vil helst have at han går med ringsko og såler..

Mit indlæg skal ikke forstås som at jeg bare har tænkt mig at aflive ham.. tanken er at jeg tror der er endnu større chance for afliving hvis jeg bliver ved at prøve og genoptræne ham igen og igen... det er også enormt hårdt at blive skuffet så mange gange.

Så vil jeg helst beholde ham som hyggehest frem for at blive ved at prøve alverdens ting og så måske lige pludselig ende med at han er helt færdig...

Håber ikke i har misforstået mit indlæg... :)

0
0
Svar på denne tråd

Ingen kommentarer
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 17:54

Men et stort knuz og held og lykke´. Jeg har heldigvis aldrig været plaget af alvorligt skadede heste, men jeg håber virkelig at det lykkes for jer.

hvis du har plads til ham synes jeg ihvertfald ikke der er nogen grund til at aflive ham, hvis bare han har det godt. Har selv en gammel skadet (medlidenhedskøb) hoppe stående, der nyder sit otium.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg
0
0
Svar på denne tråd

sørgeligt at høre
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 18:14

man får helt tåre i øjnene! min mor har en araber, som var min pony i sin tid. men hun bliver halt hele tiden, så vi rider aldrig på hende pga hun bliver halt igen efter man har redet 2 gange! men vi bruger hende kun til avl nu, fordi hun ikke kan bruges rigtig til andet, lige indtil videre. hun har også en slags seneskade. men da jeg havde hende som spring pony, fik vi en dyrlæge ud og kigge på hendes ben. dyrlægen (den bedste i landet = marianne rom)hun gav hende en insprøjtningi senen, og så var hun ikke halt i ½ år. min rideveninde siger at vi nok bare skal give hende den insprøjtning hver gang, men nu har jeg jo købt en ny hest, så det kan jo næsten være det samme.

mit råd til dig: jeg synes du skal tage kontakt til Biersted dyrehospital, hvor Marianne Rom arbejder, og få hende til at komme ud og kigge på din hest, og spørge om den insprøjtning hun gav araberen Silja fra Brovst rideklub(den lidt besværlige hest, er bange for dyrlæger. hun er en skimmel)kunne være en god løsning for din hest. mist ikke håbet

held og lykke fra mig

venlig hilsen signe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider