Vi har "store problemer" i familien og er dybt uenige - så hjælp søges 
Tiden nærmer sig, hvor græsset skal slås - det er ikke dét, der er problemet.
Men problemet er, skal vi lave det hele til hø eller til wrap..??
Sidste år fik vi ca 3.000 baller hø i "Morten Korch størrelse" - altså baller på hver ca 12 - 17 kg.
Vi har godt nok ikke selv de bedste opbevaringsmuligheder - wrap kunne jo så være en idé...
Men hvor længe kan uåbnede wrap-pakker holde sig..??
Men hvor godt er wrap ad libitum, når man bl.a. er ejer af en "kolikhest"??
Alle 4 (2 heste - 2 ponyer) står på spåner fordi - enten får den ene kolik pga for meget halmspisning eller også æder ponyerne al halmen i løbet af nogle timer...
Hø er jo også godt for sarte maver...
Jeg hælder mest til høet - men kan jo godt se problemer i korrekt opbevaring.
Alternativ kunne vi jo selv beholde noget af høet - og så sælge resten - og håbe på, at man kan købe hø til næste forår (har jo lige selv været total panisk pga hø-mangel...).
Et andet alternativ var at lave noget til hø og noget til wrap i et og samme slæt.
Og så gøre det samme med næste slæt.
Altså beholde noget selv - og så sælge resten - både hø og wrap.
Selv er jeg mest stemt for at få så meget hø som muligt - mest pga kolik-hesten - men kan jo godt følge "husbukkens" idé om at "wrappe" det hele...
Vi får en storbonde til at slå græsset - vi kan selv vende høet og har også selv en ballepresser til "Morten Korch størrelserne".
Jeg er godt nok i syv sind - så lidt hjælp ønskes...
Takker for evt svar - og alle ønskes en god pinse (bare vi ikke regner helt væk med dét vejr, som de har lovet/truet med...).