Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kasteration af hingst
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 22:28

Er der nogle der har fået en kastereret en hingst for nylig?

Jeg har en hingst på 4 år eller nærmere en klaphinst, idet kun den ene sten er faldet ned.

Tager dyrlægen ud til stalden og klare skærene, eller skal det foregå på dyrehospital.

0
0
Svar på denne tråd

Klaphingst...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 23:14
Jeg har ikke den store erfaring med kastration. Har dog lige fået kastreret en på 11 måneder hjemme i stalden. Men når det er en klaphingst skal den temmelig sikkert på dyrehospital. Og kan du vente til efteråret er det sikkert bedst, da der er ved at være for mange insekter nu og dermed større risiko for infektion.
0
0
Svar på denne tråd

Lidt hjælp
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 00:00
En klaphingst skal indlægges, da stenen kan ligge forskellige steder. Hvis det viser sig at den ligger i lyskekanalerne er det ikke så kompliceret, men hvis du er uheldig og den ligger i bughulen er der tale om en noget større operation som kræver sterile forhold. Du skal desuden være klar over at der er forskelige priser på de to operatoner - jeg har fået oplyst priser omkring 4500,- og 7000,- + moms alt afhængig af hvor stenen ligger.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 09:59
Tak for jeres hjælp.
0
0
Svar på denne tråd

klap hingste operation
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 17:02

Jeg fik for en måned siden kastreret min klap hingst på Ansager dyrehospital , den manglende sten sad i lysken men sådan at de kunne presse den ud på plads , det kostede 3087 kr incl. 2 døgns indlæggelse.

Jeg fik inden indlæggelsen oplyst ca priser for de forskellige operationer som var, hvis den sad i lysken 5000 + moms og bughulen 7000 + moms.

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kastration...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 00:41
Jeg fik mit føl fra sidste år kastreret i onsdags, det er bare gået så fint og helt uden problemer. Vejret har været perfekt. Mht. klaphingste, ja så skal den altså indlægges for at blive kastreret. Er du sikker på, at han er klaphingst? For de kan godt trække stenene op i bughulen, så du ikke kan mærke dem. Når hesten bliver bedøvet, falder de ned (med mindre det altså ER en klaphingst du har).

V.H. Rikke

*~* Dressuren er til for hestens skyld - ikke omvendt *~*

0
0
Svar på denne tråd

Ene sten faldet ned
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 10:04

Det er lidt tvivlsom hvor den sidste sten sidder, men synlig er den ikke. Det må en dyrlæge afgøre, for jeg kan ikke "finde den".

Tak for jeres gode kommentar og gode viden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider