Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

heste pølser
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 20:49

Hej alle sammen.

jeg har et spørgsmål til jer, og jeg håber i kan give mig nogle fornuftige svar.

for ca. to år siden købte jeg en dejlig 2 årig hingst (DV) han blev siden hen kastereret. unge heste, og issær vallaker, har det med at bide i ALT, nu er han 4 år hvornår stopper det? Han er meget nysgerrig og forleden så jeg ham tage en nylavet heste pære i munden og smage på den.

AaaDDD

Det syntes jeg er vildt underlig, og jeg har hørt de måske kan mangle protiner, hvad siger i? er det bare fordi han skal have alt i munden, eller mangler han noget vigtig i hans foder?

Det skal lige siges at han har foderplan fra Dan Grønt, som består at Fiberlux basic, roepiller opløst i vand, lucerne, ekstre e-vitamin, olie og hørfrø smat vidløg. jeg blev lovet at han var fuldkommen dækket ind med ALT.

0
0
Svar på denne tråd

hej med dig :)
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 21:18

det skal du ikke være så bange for at han spiser..

det holder kun mavesækken iorden når de spiser deres ejet @!#$ selvom det lyder klamt

Fra mig til dig
:)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har så
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 11:02

hørt at det skyldes mangel på mineraler.

Men vil faktisk gerne høre hvad andre siger også, for vi har en hest i stalden som gør det - og hvis det skyldes mineralmangel er det jo med at skride ind...

Så andre bud?

Anissi

0
0
Svar på denne tråd

jeg har også
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 13:23
hørt at de spiser det for at holde deres naturlige tarmflore i ballance. I naturen har de jo ikke rigtig andre muligheder. Jeg fik det at vide på ansager dyrehospital, så går ud fra at det er rigtigt. Ved at man tidligere troede at det var fordi de manglede noget i foderer, men at flere undersøgelse har vist noget andet..
0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 18:26
1000 tak for jeres svar.
0
0
Svar på denne tråd

mange føl
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 09:08

øgr det for at holde deres tarmflora i orden og de spiser som regel ikke deres eget, men de andres.

og føler de at det er nødvendigt senere hen , jamen så går de bare igang igen.

Heldigvis da ellers kunne man hurtig stå med en syg hest.

hilsen Linda

en positiv indstilling virker altid{>
Frieser hoppe fra juni 2006 sælges efter Tsjipke 399.

www.harrigsheste.com/

kjoler sælges:www.harrigsheste.com/index.html- kjoler.html

0
0
Svar på denne tråd

Vitaminer
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 21:20
Det er mangel på vitaminer og mineraler!
Har kendt et par heste der gjorde det, og de var hverken veloplagte eller havde nok energi til dagens daglige "stunts".
Foderskift med vitamin kur i kortere periode hjalp utrolig meget.
Jeg tror det er en ting vi kan blive ved med at diskutere.
Spørg din dyrelæge til råds.

God dag.

Mvh.
Clara, Perle og Mons.
:)
0
0
Svar på denne tråd

Som oldgammel hestepige
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 23:06

har jeg hørt om fænomenet i mange år.

Jeg spurgte min dyrlæge, da jeg selv så fænomenet og han svarede at det var helt normalt.

Mange dyr spiser - eller smager på egen eller andre artsfællers afføring, det er ikke tegn på hverken fejl eller mangler i fodringen, tværtimod er det et sundhedstegn fordi dyret har overskud til at undersøge artsfællernes velfærd !!! Forklaringen jeg fik gik ud på, at hesten simpelthen tjekker om artsfællerne er sunde !! :)

Hunde og gnavere gør det samme !

Jamen umiddelbart er det ADRRR!!! Men heste er dejlige naturlige dyr, de er også nysgerrige og kan da finde på at smage på pæren :)

Du skal ikke bekymre dig - lad hesten smage pæren, den mangler intet og dette pære-smageri er ikke p.g.a. mangler !!!

Trill
0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 14:54
Der er vel forskel på om hesten smager på pæren eller om den decideret står og æder det - med munden fuld af opløst hestelort?

Under alle omstændigheder ville jeg få undersøgt hvad hesten får af vit/min - og evt. få taget blodprøver.

Alle levende væsner udskiller nemlig vitaminer og mineraler i deres tis/afføring, så det er slet ikke dumt at tygge i pærer hvis man mangler noget...

Anissi
0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 21:01

hej alle samme og tak for jeres mange svar. min hest smagte bare på dem, alligevel kontaktede jeg dyrlægen, som sagde jeg skulle tage det rolig, at det bare var en del af hestens natur,samt det kate skriver, at de holder deres naturlige tarmflore i gang. men tak for alle de gode råd. vrinsk...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider