Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fra hyppolyt til Cavalor???
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 20:33

Godaften friske hestefolk jeg står i den situation, at jeg pr 1 juli skal fytte min hest til et nyt sted, og det er jo skønt. men men men.. det gamle sted blev der fodret med hippolyt natur müsli+havre og hø, og på det nye sted vil der blive fodret med Cavalor Performix+havre/byg og wrap. jeg kender ikke så meget til det nye foder, så har nogle spørgsmål til jer.

1 er byg godt for heste? for har et dårligt indtryk af at fodre sin hest med byg. (nok bare mig)

2 er der noget jeg skal være ekstre opmærksom på ved foderskiftet, såsom vitamin og mineral dækning? (skal jeg købe tilskud i starten)

3 er der nogen der kender Cavalor på godt og ondt? evt ris/ros.

4 kan der ske noget ved at stoppe med hø og istedet give wrap?

skal der laves en overgang? (ligesom med foder)

hmm der kommer nok nogle flere, men lige nu slipper i med det her

Hilsen Camilla.

Rodeo aflyst, tak for kampen. Stort skulder klap til alle der skrev under. Super godt gået :-)

0
0
Svar på denne tråd

overgangsperiode..
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 15:30

Du skal få noget af dit gamle hippolytfoder med, og så lave en langsom overgang.

Byg kan du kun bruge til noget hvis det er varmebehandlet (valset er ikke varmebehandlet!) ellers har du ikke fået ligninen slået i stykker og så ligger det bare i maven og er noget rod.

Har lige set en hest på Cavalor idg, og jeg var ikke tilfreds, men tror det har nogle andre årsager.

Mht. vitamin/mineraldækning, kunne det måske være en ide at give den et ekstra tilskud i overgangsperioden og så se hvordan det går. Bare husk at der skal godt med b-vitamin til, så maven ikke bliver slået helt vildt i stykker.

Der SKAL laves en MEGET langsom overgang fra hø til wrap, ellers har du en kolikhest med det samme.

Men tag det stille og roligt.. kig på din hest og fornem hvordan den har det.. og så lad være med at negligere noget.. så kommer det til at gå fint.

Hestemassage tilbydes for 125 kr + kørsel (elevpris)

Foderplaner udarbejdes for 175 kr. inkl. 12 ugers tjek.

Stald Skyttehus - nu med massage og terapi!

0
0
Svar på denne tråd

Performix
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 20:22

Jeg har fodret med Cavalor og var meget tilfreds - jeg gav ikke havre ved siden af .

Mine ponyer og heste havde det rigtig godt - nu fodrer jeg så med HAVENS grundet leverandørskifte.

lækre lækre sportsponyer på....

www.123hjemmeside.dk/rawasport

Alletiders ridelejr !

Tilridning klargøring kåring championater af DRF uddannet

20% rabat til DSP

http://www.ramsgaard.info

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar :-)
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 21:14

1000 tak for svar.

Alni82 »Alice EquiFit« med hensyn til overgang fra hø til wrap, har jeg et kæmpe problem , hø er ikke til at opdrive her ved roskilde, jeg kan simpelthen ikke finde noget, og da hyppen er på døgnfold, har jeg ikke haft brug for det. øv øv kan man ikke lufttørre wrappen???

kay ♥rawa♥ dejligt at høre fra en der har prøvet det

Hilsen Camilla.

Rodeo aflyst, tak for kampen. Stort skulder klap til alle der skrev under. Super godt gået :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil mene
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 22:49

Hvis din hest ikke får hø nu, kan jeg ikke se nogen problemer i at den starter op med vrap til efteråret, når den kommer ind fra græs. der skal den så vænnes stille og roligt til det, efterhånden som der bliver mindre græs.

Jeg skiftede selv fra Hippolyt Hesta Mix til Cavalor Strucomix original for 3-4 måneder siden, og jeg er fuldt ud tilfreds med casvalor også.

Med venlig hilsen Karina

I vågen tilstand er det klart

Vor verden er begrænset

mens vor drømme er

for alle grænser renset

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider