Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sne-stylter
Forfatter: 
Dato:  22-12-2003 18:48
Hej..
Jeg tænkte på om der var nogle som kendte et godt fif til hvordan man undgår sne-stylter under fusserne på sin hest.
Min har 4 sko på og jeg synes egentligt det er lidt synd at hun vokser 10 cm på folden, specielt hvis det ikke er på alle ben. Jeg har prøvet at smøre hovfedt fra Epona på, men det hjalp ikke.
0
0
Svar på denne tråd

svinefedt
Forfatter: 
Dato:  22-12-2003 20:27
har jeg hørt skulle være godt. og så bare et rigtigt tykt lag. men har ikke selv prøvet, så ved ikke om det virker.

Line og Tempo

Den hvide hest i parken er måske bare en zebra der har synkroniseret sig med hegnet.

-Subjektivitet er at aflæse et solur med en lommelygte
-Faber est suae ciscuae fortunae
0
0
Svar på denne tråd

I Sverige...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2003 12:10
...bruger man almendeligt HOVFEDT et godt tykt lag smurgt i hovene lige før man rider ud..det kan godt være at en lille del sne sætter sig fast alligevel, men det falder af hurtigt igen...

Men i nord Sverige bruger man også tit noget der kaldes for "snow grips " det er et stykke gummi som bliver sat fast af smeden under skoen....de gør at sneen ikke kan sætte sig fast i hoven..
Men det kan IKKE betale sig af få disse "snow grips" sat på sin hest her i Danmark, da man sjældent har længere værende sne...

/ Heidi
Carpe Diem !

Se billeder af min Pintohingst Balthazor på min presentation.

Min NYE hjemmeside, tjek den!
0
0
Svar på denne tråd

betale sig?
Forfatter: 
Dato:  23-12-2003 12:31
betale sig og betale sig... snesåler er billigere end en dyrlæge regning til en hest der har forvredet sit ben..

v.h. Ane

"Where in this wideworld can a person find nobility without pride, friendship without envy or beauty without vanity? Here, where grace is laced with muscle and strength by gentleness confined. He serves without servility, he has fought without enmity. There is nothing so powerful, nothing less violent; there is nothing so quick, nothing more patient"
Ronald Duncan
0
0
Svar på denne tråd

Til Ane..
Forfatter: 
Dato:  23-12-2003 13:10
...Nu kan jeg se at du fuldstændigt har missforstået hvad jeg mener...

Jeg siger ikke at man bare skal lade være med at sætte "snow grips" på sin hest.
Jeg skriver at det kan ikke betale sig pga. at vi her i Danmark sjældent har sne i mange dage i træk..og HVIS det nu er tilfældet, så kan man jo smørge hestenes hove med hovfedt, et virker lige så godt!

Jeg kan envidere sige at disse "snow grips" KUN kan bruges på heste med sko.

En anden ting for jer der ikke har brugt dem før, kan jeg sige at hesten sko ikke sidder lige så godt fast når man bruger dem. Men det er ikke ensbetydende med at man for den sags skyld skal lade være med at bruge dem...Det er noget man selv tager stilling til.

Jeg personlig har brugt dem meget i Sverige, men ikke her i DK. Da min smed frarådte mig det, pga at det for det første er en bestillings vare...min smed skulle bestille dem fra Sverige og for det andet sagde han at hovfedt var lige så godt med hensyn på den mængde sne vi har her i DK. Og så mente han at det var lidt unødvændigt at få dem sat på kun for en el. to dage med sne her og der... Men igen en smagsag, det afgører man selv.

Ang. forvridning af hestens ben, ja det kan nemt ske hvis de har sne under hoven/hovene.
Men jeg har ALDRIG oplevet en hest der har forvredet sit ben af det grundlag, i alle de år jeg har boet i Sverige.
Men jeg har måske bare været heldig at mine heste og de heste mine veninder har haft, ikke har været så "uheldige".
Men man skal under ridning i sne, helt klart anpasse ridningen efter hver enkelt tilfælde..også underlaget man rider på.

/ Heidi
Carpe Diem !

Se billeder af min Pintohingst Balthazor på min presentation.

Min NYE hjemmeside, tjek den!
0
0
Svar på denne tråd

en strømpe
Forfatter: 
Dato:  23-12-2003 13:21
Der var en der forleden foreslog at man gav hesten en ganske almindelig strømpe på (det indlæg må du kunne finde ved at søge efter det). Det var dog vist i forbindelse med at ride i sne, men mon ikke det virker lige så godt på folden. Men man skal nok holde godt øje med at elastikken ikke strammer og at det ikke kommer til at forsage mug eller lignede.

Så det var måske værd at prøve hvis det er et stort problem for hesten. jeg har ikke selv prøvet det, så jeg ved ikke om det virker eller om der er andre "bivirkninger" ved brug af en strømpe :)

mvh
Helle
0
0
Svar på denne tråd

Heidi..
Forfatter: 
Dato:  23-12-2003 14:00
Man kan købe dem som privatperson i Hooks, og jeg kan købe dem der hvor jeg handler hestesko i Kolding, det er ikke noget problem at skaffe "No Snow" indlæg hjem fra dag til dag.

Jeg har flere kunder der bruger dem om vinteren, det er jo forskelligt hvad folk mener, men nogle mener de er gode selvom der kun bliver 14 dage med sne.

Jeg går ud fra det er dem her du mener?

No Snow
0
0
Svar på denne tråd

sne og sne
Forfatter: 
Dato:  23-12-2003 14:06
jamen jeg er lidt småhys - jeg ved det

hvis hesten ikke har sko på, ser jeg ikke det store problem... der kommer yderst sjældent stylter uden sko... jeg tror faktisk aldrig jeg har set det :-)

HVIS den har sko på synes jeg ikke hovfedt duer på klam og kedelig tøsne som vi ofte har i dk. Tøsneen laver stylter, derfor vil jeg overveje at pille bagskoene af min hoppe næste gang hun skal have smed ELLER give hende snesåler på mellem hov og sko.

Hun har forvredet sit ene bagben nogle gange efterhånden, derfor skriver jeg at det FOR MIG bedre kan betale sig at købe snesåler end at risikere endnu en forvridning og dermed dyrlæge :-) :-)

v.h. Ane

0
0
Svar på denne tråd

uden sko / nye sko
Forfatter: 
Dato:  23-12-2003 16:14
Jeg tør ikke tage skoene af min hest, sidst kunne den slet ikke gå, så det er total udelukket.
Smeden kommer i aften og skal give hende gummiindlæg på, da hun har haft lidt muskelproblemer ved skulderen og oppe over hofterne.
Jeg tror jeg vil spørge ham om der er noget som virker bedre end andet.
Det er jo heldigvis sjældent at det et problem og det er kun på folden. Jeg rider ikke tur på min i tøsne-vejr. Det er hun simpelthen for ustabil til.
Mange tak for alle svarene.
Glædelig Jul fra Louise og Una
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider