|
|
| Stadig meget pels i maj? |
|
|
Min shetlænder har stadig meget af sin pels tilbage, selvom vi er sidst i maj! Jeg synes at hun plejer at have smidt den nu, men er ikke sikker? Hun fældede voldsomt tidligere på året, men har altså ikke smidt det sidste endnu. Har jeres ponyer også en del af den tykke overfrakke stadigvæk?
At vove er at miste fodfæstet for en stund -- ikke at vove er at miste sig selv. Søren Kierkegaard
Tidligere Kanoa2 (Christina. S)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| shetlænder/pels |
|
|
Cirkeline har også stadig meget pels på.Hun har først smidt det tykke helt om en måneds tid. Jeg tror det er mege typisk shetlændere-de er længere tid om det end andre. En mere fysioloisk forklaring kan jeg ikke komme med. Så jeg tror hun er meget "normal" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay så |
|
|
Så er min lille pige ikke den eneste.  Kanoa (frederiksborger) har for længst smidt alt vinterpelsen, så hans pels er nu ultra kort og skinner om kap med solen. Men hun smider den vel når hun er helt sikker på ikke at komme til at fryse!  Tak for svar.
At vove er at miste fodfæstet for en stund -- ikke at vove er at miste sig selv. Søren Kierkegaard
Tidligere Kanoa2 (Christina. S)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pelsen |
| Forfatter:  |
MetteSamson ♥Samson♥ |
| Dato:  |
19-05-2007 22:36 |
|
Giv den evt. en B vitamin 14 dages kur, man putter i foderet. Det gør underværker  Knus Mette
Samson var den flyvende Fjordhest
*Sov sødt skat*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min plag |
gsims |
19-05-2007 22:49 |
|
der kom på døgnfold for ca. 14 dage siden, har også en del pels stadigvæk. Han er DV'er, så det er nok ikke fuldstændig unormalt.
"Man skal vælge de krige, man vil tabe, med omhu" citat Niels Hausgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stadig pels |
Lilar |
19-05-2007 23:43 |
|
Min 2-års har også stadig en del pels, især på bagpart og mave. Han er kommet på døgnfold, så det er egentligt rart nok at han har den ekstra pels. Så det er vist ikke unormalt at de stadig har pels. Linda.
Mosegaards El Diablo *** Verdens smukkeste hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pels... |
Escape ♥Escape♥ |
20-05-2007 11:44 |
|
Min 3års dv'er har osse meget pæls tilbage,,,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også lidt ulden |
Angelina ♥Romeo Cassiopeiaϖ |
24-05-2007 14:15 |
|
Min lille hoppe på 1 år har også en lidt ulden pels de fleste steder endnu. Hun er en blanding af araber, shetlænder og welsh. Så det nok faren (shetteren), der bestemmer pelsen..  Hun er helt fin på det meste af forparten og bagparten. Men maven og et par totter på bringen er stadig lidt mere pelset en "normalt"..
Hilsen Shadowfax, Frieseren ROMEO & G. kryds'et CASSIOPEIA Stald AnnesMinde - Opstaldning, klub og hygge Ledige pladser i løsdrift/boks (Vejrup) (min. stangmål 120cm)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min dartmoor.. |
Roksi 1 |
24-05-2007 15:34 |
|
måtte klippes for ca. 3 uger siden, han har stadig vinterpels på benene, de er stadig ikke tabt. Han plejer at fælde hurtigt, men ikke i år. Min den store har også været længe om det i år, men har dog fældet færdig nu. Jeg har i dag opdaget, efter jeg har fået dem hjem fra opstaldningsstedet, at begge heste er fulde af blodorm!! Det kan sagtens være årsagen, så tjek lige den friske gødning for blodorm(røde, ca. 1 cm. lange). Selvom din hest måske har fået ormekur, er det ikke alle der tager blodormene.
Pigetøj str.50-62 sælges se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pelspleje |
|
|
Min dyrlæge siger, at smider hesten ikke pelsen senest først i maj, så er det fordi den mangler mineraler/vitaminer. Havde en pony for et par år siden, der heller ikke smed pelsen. Den fik en kur med B-vitamin og vupti! Så faldt håret af... I andre tilfælde kan det være orm, som også Roksi 1 skriver. Så prøv lige at tjekke, om jeres heste nu også fælder, hvis de får et skud ekstra B-vitamin eller tag en gødningsprøve på dem. Dyrlægen sagde ret klart, at manglende affældning er et tegn på mistrivsel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pels... |
|
|
Jeg låner lige tråden til et spørgsmål, jeg håber ikke det gør noget. Min hingsteplag på 1 år, fældede i februar måned al sin vinterpels af, og havde en fin kort pels tilbage, men da det så blev så koldt med sne, isslag osv fik han ligesom en ny vinterpels, men den har han så ikke fældet af, vil I så mene at jeg også skal give han en B vitamin kur for at hjælpe ham af med den, eller skal jeg vente på at han selv begynder at fælde igen. Hvad ville I gøre. Han har ikke orm, han er blevet tjekket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke... |
|
|
Jeg havde samme problem med min 1-års (nu to-års) sidste år. Hun var korthåret hele vinteren og fældede tidligt og fik derfor sat for lang sommerpels. Så hun fældede også en gang mere og gik i stå halvvejs. Så hun så træls ud det meste af sommeren med gammel afbleget pels. Jeg prøvede også med B-vitamin, men synes ikke, der var den store effekt. Lillebror der nu er et har glemt at fælde. Jo han har fældet lidt et par gange, men så blev det ikke til mere. Jeg har lige afleveret gødningsprøver og er spændt på, om orm er årsagen. Dyrlægen sagde dog, at der er mange i år, der endnu ikke har fældet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også her |
|
|
min gamle fjordhest har heller ikke fældet endnu, vi prøver at give hende en b-vitaminkur og håber det vil hjælpe på det. Men det er da rart at høre hun ikke er helt unormal 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alder... |
|
|
Nu er der omtalt mange ungheste - men ellers får de også sværrer ved, at smide vinterpelsen, jo ældre de er. Det er i hvert fald forklaringen jeg har fået på, at vores ældgamle pony, ikke så meget,s om har smidt et gram vinterpels 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smukke Ganger har |
Illum |
25-05-2007 10:13 |
|
Slet ikke vinterpels, men TøseDullen hun har lidt lige under maven tilbage. Jeg strigler og strigler, men det sidder der stadig. Det er måske lidt som uldene undrebenklæder man skal ikke smide dem for tidligt tænker hun nok 
Illum... . Super Jack Russell hanhvalp 3 mdr. til salg. DKK bog,færdig vac. Sælges IKKE til folk der IKKE er hjemme hele dagen. Han har et fantastisk sind og er hurtig i opfattelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|