Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Irriterede øjne.
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 10:58
Hejsa. Min varmblodsvallak har små-irriterede øjne. Han tuder jævnligt på dem begge. Han går på fold hele dagen og står i en stald med højt til loftet og masser af luft.
Er der nogen der har et husmorråd til at komme dette til livs? Jeg har prøvet lidt med kamillethe, men måske er der et andet middel der virker bedre...?
Han går med fluepandebånd. Hvad kan det skyldes.
Med venlig hilsen (og på forhånd tak) fra Kirstine
0
0
Svar på denne tråd

løbe øjne
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 15:01

prøv at udskifte dit fluepandebånd med en fluemaske, det kan ligesågodt være snorene i pandebåndet der genere og fluerne kan sagtens stadig komme til at sætte sig med disse snoreting.

Jeg går udfra at du selvfølgelig har tjekket at der ikke er andre ting galt, såsom ridser i hornhinden, stoppede tårekanaler og lign.

mvh Jeanne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville ...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2007 15:31

..nok vælge at få dyrlægen til at undersøge om den f.eks. har stoppede tårekanaler eller andre øjenproblemer.

Kan der evt. være træk i stalden? Det kan også få øjenen til at løbe.

Frem for fluepandebånd (der kan genere øjnene yderligere) ville jeg vælge en fluemaske.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Opstaldning tilbydes - mellem Næstved og Rønnede
0
0
Svar på denne tråd

ligesom de
Forfatter: 
Dato:  16-05-2007 22:52

overnævnte ville jeg lige få tjekket om det har noget med tårekanalen at gøre, men er det kommet efter du har sat fluepandebånd på ja så kan det jo skyldes det, elllers kan jeg stærkt anbefale salve mod øjenbetændelse det du får til dig selv det hjælper på 2 dage,forudsat at det evt er øjenbetændelse han lider af..

carina

smuk fuldblods araber (ren polsk) tilbyder bedækning.

nu med hj-side www.123hjemmeside.dk/staldcado.

salgslisten opdateret

salgsdag for ox araber d 18 august kl 11 i tappernøje.....

mere info på hj side

0
0
Svar på denne tråd

Irriteret øje
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 12:15

For noget tid siden havde min hest et irriteret øje der løb. Jeg rengjorde rundt om øjet med Blue Hors øjerens og dryppede øjet med øjendråber (i pipetter) fra apoteket. Allerede efter 2 dage var det meget bedre, og nu er det helt væk.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider