Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Genoptræning - fra 2 gang til 1
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 16:24

Hejsa

Jeg har en hest som pga. en forvridning har stået i 5 uger, boksro med skirdt for hånd 2 x dagligt.

P.t. går han 2 x 30 min i denne uge. Fra næste uge vil jeg gerne samle hans skridttid i en periode.

Hvormeget går man så til at starte med? Og hvor hurtigt trapper man op?

Man siger jo oftest 3-6 uger i skridt inden trav, men er det hvor perioden sættes op eller er det når man er oppe på 60 min, så fx 3 uger med 60 min. daglig skridt.

Jeg får formentlig et genoptræningsprogram af dyrlægen, men der er intet kommet med posten endnu og jeg vil også rigtig gerne høre jeres vurdering

Med venlig hilsen
Bettina

Passier grand gilbert dressursadel til salg. Sort, velholdt, bom 27½ (dvs. medium), 17". Købt brugt for 3½ år siden så er vel en 6-7 år gammel. Se billede på præsenstationen

0
0
Svar på denne tråd

Hej Bettina
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 08:59
Hvor er dine heste dog bare uheldige...

Håber han snart er helt klar igen.

Vedr. genoptræningen skal jeg ikke gøre mig klog.
Men jeg vil dig anbefale at køre ud til Sandie (Healthy Horse) og lade ham gå på vandløbebånd. Det styrker senen og ledet utroligt meget og heler hans skade hurtigere.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville bare give
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 13:25
60 min på en gang når nu han er vant til 2 x 30 min.

Og så selvfølgelig lytte til hestens reaktion.

Vi har to ryggenoptræningsheste igang pt og når de kan gå en halv times tur uden at blive trætte/tabe ryggen - gør vi det nogle gange. Så øger vi til en time nogle gange og så til to timer.

Den lange tur er 1-2 gange/ uge og ellers arbejdes de fra jorden i klassisk dressur 3-5 gange/ uge og med dualaktivering og bomøvelser.

I den første måned er det mest refleksøvelser og bakketræning (morgen) og bøjeøvelser/bæring/ bomme/ dualaktivering (aften) i kortere sekvenser (2 x 15-30 min) , indtil motorikken fungerer. Når motorikken fungerer, starter selve styrketræningen med de længere ture og når de er fyldt ud muskelmæssigt er de klar til rytter igen.

Jeg ved godt det ikke er det samme, men så har du en ide om opbygningen af genoptræning.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider