Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Heste med lyserøde muler
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 21:10

Jeg blev i dag spurgt af en af mine kammerater, om noget angående heste med lyserøde muler og jeg stod og lignede et blålys for jeg anede ikke hvad jeg skulle svare, så måske ved nogen herinde det.

En hest som har følsom mule og skal smøres med solcreme og andet for at holde eksem og forbrændinger væk...ville den vide at den havde det problem i naturen??? Og hvordan ville den imødegå det problem? Eller ville en hest med dette typisk ikke blive født de steder hvor der er meget sol, så det bare er os der har avlet det ind?

Jeg håber det er formuleret så det er forståeligt, for jeg er da selv blevet nysgerrig, da jeg mener det er et fair nok spørgsmål fra en der ikke har med heste at gøre i hverdagen.

June

0
0
Svar på denne tråd

lyserøde
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 07:37

Sjovt de ting man kan komme til at tænke på bla. lyserødes mulers oprindelse , jeg holder på at de er avlet frem som du beskriver, men 100% sikker det er jeg ikke.

iøvrigt godt du skrev om det, har selv lige købt en lys skimmel så må vist osse ind og købe solcreme.

0
0
Svar på denne tråd

måske..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 08:14

Tror ikke det udelukkende er avlet ind. Der er masser af vilde heste med lyse muler, men på den anden side stammer de vél også et sted fra. Tror dog ikke de render rundt og er solskoldet hver sommer. Mon ikke de sørger for at holde den "beskidt" (mudder, støv osv) for at beskytte mod solen? Uden at de skal tillægges for meget hjerne, men man ser tit dyr tilpasse sig resten af naturen.

Lene

0
0
Svar på denne tråd

lyserøde muler
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 14:07

Ligesom Lene siger, jeg tror der findes heste med lyserøde muler i naturen, men at de bare indordner sig, ved fx. at gøre mulerne beskidte. Har læst at nogle af de klogeste heste har et intelligensneavu (staves?) som et 12-årigt barn, i så fald burde de være i stand til at regne det ud :P

Horses don't care how much you know
until they know how much you care!
0
0
Svar på denne tråd

Lyserød mule
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 14:45

Jeg har en hest med lyserød mule. Sidste sommer var han slemt medtaget at solen, og fik blister og solskoldning i stor stil. Han gik med maske og karklud på når solen var værst.

Så her i januar havde jeg dyrlæge til at vacc hestene, og vi kom til at snakke om hans mule, som selv om vinteren fik små blister.

Dyrlægen mente at hesten var overfølsom over for noget. Jeg havde selv mistænkt det enghø jeg havde fodret med i to år. Det blev så taget fra ham. Fire dage efter var blisterne væk. Der er stadig ikke kommet blister, og solen tåler han uden besvær.

Mvh. Linda

Tillid er ikke noget man kan kræve, det er noget man skal gøre sig fortjent til.
0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 16:00

... hvor har du læst det? Synes det lyder noget usandsynligt.

Tror altid der har været lyse muler, udover smertefulde skoldninger er det vel ikke noget der er dødeligt og derfor ville udrydde dem i en vildbestand.

Min hest har lys mule og bliver utroligt nemt skoldet- solcreme eller ej.

Vh Tine

Hestens Urtehave- kig ind :-)

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Alle urtemix leveres nu i praktiske spande

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider