Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Mus i koden??
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 17:54

hvor slemt er det egentligt??

Nu ved jeg godt I sikkert siger : "det kommer an på så meget"

Men hvis der nu står i en annonce:"hesten har en mus i koden"

Hvad tænker I så?

Pia Nielsen

Hoppe købes se præsentation.

Kíeffer Lech DL II 17" sælges. Billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 18:02

Hej.

Det kommer helt and på hvor i koden den sidder, men da de ved der er en mus der så har de sikkrt også en udtalelse og røntgen billeder fra en dyrlæge. Nogle mus kan komme til at genere hesten og bør oppreres ud, mens andre kan blive siddende og de vil aldrig lave ballade..Det bedste er at snakke med dyrlægen der har taget billederne og få hans mening..

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 18:05

Det kommer an på om den skal bruges til ridning eller avl. Mus er arvelige, så der er en hvis risiko for at det gives videre til føl. I forhold til ridning, kommer det an på om den sidder så den garenteret ikke kommer til at genere hesten så den bliver halt.

Jeg ville personligt holde mig fra heste med mus, da jeg kun har dårlige erfaringer med det. Har du kig på en hest på markedspladsen??

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 18:12

en speciel hest det drejer sig om. Jeg har jo kigget et hav af annoncer og havde egentlig tænkt mig at jeg ikke ville ha en med mus eller andre fejl. Men jeg må jo sande at det er svært at finde en der er 100% iorden som man osse kan betale for. Jeg er åbenbart lidt nærig når det gælder køb af hest selvom jeg synes jeg vil gi en del penge for en hest. Men det er der osse mange meninger om.

Jeg synes tit der står i ann at hesten har en mus og det er derfor jeg spørger.

Pia Nielsen

Hoppe købes se præsentation.

Kíeffer Lech DL II 17" sælges. Billeder på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Tante...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 10:08

De arvelige mus sidder vist oftest i knæ og haser, mens dem i koderne har andre årsager.

0
0
Svar på denne tråd

Mus...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 10:50

Min hest har lige, d 17 april, fået fjernet en mus i forbenet.

Den sad uden for leddet, alt er gået planmæssigt, og prognosen er fuld aletisk funktion.

Nogle mus kan sagtens fjernes uden mén, du skal bare være opmærksom at det er en operation der koster en del. (10-12.000,-)

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider