Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

adfærd - vallak og hoppe?? (langt)
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 22:14

Hej med jer.. søger et godt råd og håber at have ramt det rigtige forum.

Jeg har en 7-års vallak og en 4-års højdrægtig hoppe. De har været vant til at gå sammen på fold hver dag i de sidste 1½-års tid.

De har haft nogle små "ture" hvor de skulle drøfte, hvem der var leder.

I stalden har de stået ved siden af hinanden de sidste 1½ år - men i fredags blev hoppen flyttet i en folingsboks på den anden side af staldgangen.

Igår og idag har vallakken været rigtig hård ved hende på folden, når de blev lukket ud og ind. (resten af tiden var de travlt beskæftigede med græs)

Jeg skal have fundet en anden løsning, for hoppen har termin om 14 dage og under alle omstændigheder skal de ikke gå sammen det første stykke tid efter folingen.

Hvad tror I skaber sådan en adfærd?? er det fordi hun er blevet flyttet og kommet i en helt anden boks? lugter hun anderledes? Kan han ikke kende hende? hmm... gad godt han kunne fortælle mig hvorfor!!

De står begge på et stutteri og det vil besværliggøre det lidt de næste 14 dage, hvis de skal gå hver for sig... men hellere det end skader!!

mange hilsner
Rikke

I mit hjem, er jeg dronning :)

Frieserhesten midtjylland

Se billeder af mine friesere på min hjemmeside:
0
0
Svar på denne tråd

Hoppe/vallak
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 08:11

Hej Rikke

Jeg mener at i tiden op til folingen ændrer hoppen lugt, og at det er tit at de andre heste der er vant til at gå sammen med denne lige pludselig ændrer adfær overfor hoppen.

Da min hoppe folede sørgede jeg også for at have dem adskilt i den første tid hvor hoppen gik med sit føl (de har også brug for roen omkring sig).

P.S. jeg glæder mig til at se følbilleder ;-)

Hilsen Frieser Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Herforth
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 23:20

bare rolig!! Du skal nok få billeder ;) ;)

Idag var vi 2 til at lukke dem ud og vi var klar til at skille dem ad, hvis han skulle begynde at jagte hende.

Men... der skete slet ingenting phfeeww... De gik som om der aldrig har været noget med dem...

Det er planen, at de skal "skilles" i et stykke tid, når føllet er født - vil simpelthen ikke tage nogen chancer!

Karla er førstegangsfolende, så hun har sikkert også godt af at der er ro omkring hende.

mange hilsner
Rikke

I mit hjem, er jeg dronning :)

Frieserhesten midtjylland

Se billeder af mine friesere på min hjemmeside:
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider