Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvordan er det bedst at klippe ham?
Forfatter: 
Dato:  20-12-2003 12:31
Hejsa
På tirsdag skal Savoux klippes, men hvordan er den bedste måde at klippe ham på??? ?:-) Jeg rider kun udendørs af den simple grund at jeg ikke har et ridehus, så jeg tænkte om ikke det vil være dumt et fjerne al pelsen? Jeg har tænkt på at klippe ham på noget af halsen, maven og underlåret. Er det en løsning? Han har et dækken som han skal have på både inde og ude.
Er der nogen som vil dele sin erfaring med klipning med en ikke klippekender? 8-)
På forhånd tak

Glædelig jul og godt nytår til jer alle
0
0
Svar på denne tråd

Du skal....
Forfatter: 
Dato:  20-12-2003 13:59
...lade noget pels blive på ham. Du skal ikke klippe ham på ryg og kryds..da han nemmere bliver kold hvis han "mangler" pels der.

Du skriver ikke noget om hvis han er i hård træning, altså hvis han sveder meget.
Hvis han ikke gør det, kan jeg ikke se nogen grund til at klippe ham..

Du skriver heller ikke noget om hvor lang tid han er på fold hver dag...hvis han går ude det meste af dagen, er det også en bidragende del til lade være med at klippe ham for meget..

Håber du finder en løsning..

/ Heidi
Carpe Diem !

Se billeder af min Pintohingst Balthazor på min presentation.

Min NYE hjemmeside, tjek den!
0
0
Svar på denne tråd

Nåhh ja..
Forfatter: 
Dato:  20-12-2003 14:10
Jeg har helt glemt at skrive at han er på fold fra det bliver lyst og så til ca. 13 tiden (så jeg kan ride mens det er lyst)
Han bliver ikke redet overvildt hårdt, da han netop sveder når vi er færdig med at ride. Altså når vi rider foregår det ikke vildt så det er derfor han sveder, men har har en forholdsvis tyk pels ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Skagleklip eller tæppeklip.
Forfatter: 
Dato:  20-12-2003 16:26
Jeg vil klippe hesten efter en af disse måde.

Skagleklip: Kun de områder hvor hesten sveder, er klippet.

Tæppeklip: Denne klipning tillader at sveden at slippe væk, uden musklerne på bagparten bliver afkølet af længere periode med langsomt arbejde. Du klipper faktisk hesten efter, hvis den havde et skridttæppe på.

Jeg ville helt klart klippen hesten efter en af disse 2 måder, specielt fordi du rider udenfor.

Glædelig jul og godt nytår

Mange venlige hilsner

Maria

Tjek mine billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

min er klippet således
Forfatter: 
Dato:  20-12-2003 20:12
Her er den klipning jeg har brugt:

og her er hvordan hovedet er klippet:

Jeg rider også mest udendørs og ca. 1 maks. 2 gange om ugen i hal...

Han går også med dækken ude og inde.
Og det fungerer godt. Han hverken fryser eller sveder.
det er rigtig dejligt at man kan ride bare lidt seriøst uden at den drypper af sved så den bagefter står helt våd i stalden...

Mvh
;-D KRASSE ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider