Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Heste/får/dyrehegn..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 15:05

Jeg har fået tilbudt at mine 2 heste kan komme på græs på et kæmpe areal, vil tro der er ca.50 tdl.

Det er et super lækkert sted, skov hele vejen rundt, ligger ugeneret og min have går helt ned til folden.

På folden går får(mange)med lam.

Hegnet er ikke ret højt, men med 3 tråde og et meget kraftigt stødhegn er tilsluttet. Noget af folden er samtidig indhegnet med dyrehegn, med eltråd indvendig. Andre steder er der et fint træhegn med eltråd der indhegner folden.

1. så ved jeg ikke om hestene kan gå sammen med fårene, det har de ikke prøvet før, erfaringer med det?

2. er jeg lidt nervøs for dyrehegnet, men mon ikke de holder sig fra det når arealet er så stort og der samtidig er elhegn indvendig(lavt siddene)?

3. så håber jeg hestene kommer når jeg pifter, ellers vil det tage en god time og hente dem i den anden ende af folden

Pigetøj str.50-62 sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Heste/får/dyrehegn
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 19:28

Det lyder godt nok til at være et supert tilbud

1. Vores har gået sammen med 2 får og der var ingen problemer fra dag 1.

2. Tror ik du skal være nervøs ang hegnet, men det kommer selvfølgelig an på om de normalt har respekt for el hegn. Men det er jo et temmelig stort stykke, så de har nok andet og tænke på...

3. Så skal du da være glad for du overhovedet kan fange dem Den ene af vores vil ik fanges, så skulle han gå på så stort et areal ville han få sommerferie al den tid han skulle gå der

0
0
Svar på denne tråd

Heidi...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 06:53

Tak for svaret, ja det er godt nok et super tilbud, arealets størrelse må komme så tæt på det "uendelige", jeg kan tilbyde hestene.

De har begge meget respekt for hegnet, så jeg må krydse fingre.

Mht får, så er der nok omkring 3-400 får med lam, men så må vi se hvordan det går.

Jeg er nu heller ikke sikker på andet end mine gerne vil ha´sommerferie, HELE sommeren.

Jeg må vænne dem til en fast "fodrings tid" og håbe de gider at komme

Tak

Pigetøj str.50-62 sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Fårehegn
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 10:30

Jeg har haft heste gående bag fårehegn, det har kostet et par dyrlægeregninger. Den ene fik skåret benet igennem helt ind i knoglen, så den ikke stod til at redde. De andre har kunnet helbredes men med varige mén.

Hegnet er alt for stærkt til sarte hesteben.

0
0
Svar på denne tråd

lyder godt
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 11:24

Vi har heste gående sammen med får - ingen problemer overhovedet - højst lidt problematisk indimellme for fårene - ikke fordi hestene gør dem noget, men det skræmmer fårene hvis de lige får et "tonse rundt flip".

Dyrehegn er noget @!#$ til heste, men når der er strømhegn på indersiden af det, tror jeg ikke det vil give problemer.

Vi har også dyrehegn på et lille stykke, ligeledes med strømhegn på indersiden, og hestene holder sig fra det.

Hvis hestene ikke er pressede - dvs. når der er plads nok og græs nok - så tror jeg ikke dyrehegnet vil give problemer - medmindre selvfølgelig man er decideret uheldig - men det kan man jo være i en hvilken som helst sammenhæng.

Hvis du er meget bekymret, så køb evt. nogen af de dér hvide isolerende plastic-stænger - og sæt dem i jorden og sæt en synlig strømførende polytråd øverst - altså langs dyrehegnet, så vil afskræmningen være meget tydelig, og med strøm i - du forbinder bare polytråden til den eksisterende strømtråd.

Lyder som en rigtig dejlig fold :-)

0
0
Svar på denne tråd

Uhh, Charlotte..
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 12:27

Det var lige de erfaringer du har haft, jeg frygtede at høre.

Og ja, hegnet er for kraftigt til hesteben.

De steder jeg har tjekket hegnet, er der strøm på indersiden, men jeg må hellere "pakke madkurven" og tjekke hele vejen rundt. (jeg er højgravid, så det tager nok et par timer )

Hippo; ja, god ide, hvis jeg finder steder på hegnet hvor der ikke er strøm, sætter jeg noget på.

Ja, det er et rigtigt dejligt område, skal nok tage billeder hvis hestene bliver lukket derud..

Tak

Pigetøj str.50-62 sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Skrækhistorier...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 16:35

Jeg har desværre, ligesom Charlotte, set skader på hesteben ved brug af dyre-/fårehegn...

0
0
Svar på denne tråd

Dyrehegn og lave hegnstråde
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 12:17

Er ikke den bedste indhegning for heste. De kan let få benene i det.

Jeg har engang fået samme tilbud. Jeg gjorde det at jeg øverst skruede lange "afstands dimser" og satte en enkelt tråd op.

Man kan købe dem flere steder.

Det gav i hvert fald mig nattero og ingen heste fik nogensinde ben i hverken lave tråde eller i dyrehegn.

0
0
Svar på denne tråd

Zeusen..
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 14:23

Ja, det ville jeg nok også ha´gjort hvis det altså ikke var 50 tdl. der skulle sikres...

Jeg tager turen rundt i folden, her i weekenden, så må jeg vurdere og bestemme mig for om de skal gå der, eller et andet sted.

Men tak

Pigetøj str.50-62 sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider