Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

blind på det ene øje
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 12:41

Den hest jeg passer (Dina) er desværre blind på det ene øje. Det har hun været i ca. 2-3 år tror jeg. Om sommeren bliver øjet - nogen gange begge øjne - altid ret hævede, jeg vasker dem med kogt vand efter/før vær ridetur, og hun har en flue jager på sin grime...

Nogle der kender dette problem og måske har nogle råd til mig?

Knapstrupperen er en skøn hest!

0
0
Svar på denne tråd

Hævede øjne
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 13:06

Altså hun har hævede øjne og de løber i vand...

Hvad skal jeg gøre?

0
0
Svar på denne tråd

Fluepandebånd
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 20:31

Giv hende et fluepandebånd på...

Som du skriver er det jo sikkert fluerne, der generer..., Koster ca. fra 10 kr og opefter.

Og de kan faktisk grave helt hul i huden osv.

Mener du ikke det er fluerne, så tal med dyrlægen om det.

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Min hest har...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2007 12:39
...også problemer med øjenen. Jeg købte for nogle år tilbage sådan et net at sætte på grimen. Det ser ud som om hesten intet kan se, men det kan de altså!! Så kommer fluerne ikke ind og sidde og det hjælper på betændelsen. Min gamle hest er desværre også blevet blind på det ene øje her i vinter, så det er blevet helt blåt og temmelig vemligt at se på. Men han får det net på senere på sommeren. Lige nu bruger jeg noget bremse/flugeskræk. Sprøjtet lidt på en klud og giver ham det i hovedet, det virker godt. Husk at tørre øjnene så tit om muligt, da øjensnask er "guf" for fluerne. Du kan få noge salve hos dyrlægen til øjnene, hvis den har betændelse. Jeg er desværre tvunget til altid at bruge det. Det koster kun omkring 50 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for rådene...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 20:31

Til Vincent 1: Det er ikke så godt med et fluepandebånd. hun ser jo normalt ikke så godt på det ene øje, og med et fluepandebånd ser hun end nu dårligere...

Til kaiservenus ♥smidsbjerggård: Det er lidt bøvlet med sådan et 'net', hvis man glemmer at tager det af bare en nat, kommer sådan noget snask indvendig...

// Dejlige heste::

- Dina...! Verdens dejligste!

((- Mathias...! Det madglade fjomsehoved!))

- Miranda...! frk. A social

0
0
Svar på denne tråd

...Men!
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 20:40
Til kaiservenus ♥smidsbjerggård: Hvad er det for noget bremse/flueskræk du bruger?

// Dejlige heste::

- Dina...! Verdens dejligste!

((- Mathias...! Det madglade fjomsehoved!))

- Miranda...! frk. A social

0
0
Svar på denne tråd

Heste med..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 11:48

øjen problemer, får ofte øjenbetændelse, har selv haft en af slagsen.

Jeg behandlede med et øjen rensemiddel fra Blue Hors, kan ikke huske hvad den hedder, men den er effektiv

Pigetøj str.50-62 sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider