Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Har min hest for lange ben?
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 17:01

Jeg har nydt det gode vejr ved at sidde ude på Gaia's fold og betragte min smukke hest - alle mødre synes vel, at deres børn er de smukkeste!? ;)

Jeg lod mærke til, at hun altid græsser med sit højre forben fremme - dvs., når hun skal gå et skridt frem, træder hun et lille skridt frem med venstre forben og sætter derefter højre forben langt frem igen.

Er det normalt? Jeg lod mærke til, at ingen af de andre heste gjorde det. Det minder mig lidt om føl, der skal græsse, og ikke kan nå jorden...

Med venlig hilsen
Mette Cassøe Christiansen
0
0
Svar på denne tråd

Langbenet?
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 17:22

Jeg synes ikke at din hest har lange ben ud fra de billeder på din præsentation. Det er vel bare sådan hun græsser. Vi spiser jo heller ikke ens allesammen .

Partnership, Perfection and Performance

Choose Passier

0
0
Svar på denne tråd

Benenes længde
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 17:58

En langbenet dressurhest er selvfølgelig en god ting, men jeg håber ikke, at mit første indlæg bliver læst som om, at jeg ønsker, at folk skal sige, at det netop er sådan en, jeg har. :)

Når jeg spørge til, om min hest kan have for lange ben, er det ikke benenes længde i forhold til brystkasse (fra albue til mankeben), men nok mere i forhold til halsens længde. Jeg kan også spørge anderledes; har min hoppe for kort hals?

Kan hendes sjove spisevane skyldes mere skræmmende ting, såsom skævheder eller lignende? Jeg synes ikke, at jeg mærker noget usædvanligt under ridning...

Med venlig hilsen
0
0
Svar på denne tråd

Sådan en har jeg også
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 18:53

Èn af vores gør også sådan.
Enten er benene for lange, eller også er halsen for kort ;-)

Det generer hende dog ikke - og hun er en af de mest trivelige og nøjsomme heste vi har - det er hende den brogede på min præsentation.

Men ja - hun græsser helst på "føl" måden - med det ene forben foran det andet ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke usædvanligt
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 20:09
men hun har da ikke nogen lang hals - det kan man ikke beskylde hende for...smil, men hun er vel ganske typisk for typen.

Masser af heste har ca 1/4 hals og 3/4 krop, så at sige.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

dårlige erfaringer...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 09:20
Ja jeg har desværre dårlige erfaringer med det. Jeg havde en stor hoppe, der også græssede på den måde, og faktisk altid stod med venstre forben forrest. Og hun blev mere og mere skæv og endte med at blive aflivet pga forandringer omkring 6.halshvirvel var det vist. Min 2-års plag gør desværre det samme, måske pga en skade som føl, der gjorde, hun fik et overben og en bukkehov, som vi stadig slås med, så hun er jo nok stadig mere stram i højre side end i venstre. Men det kan vel også bare være en vane. Vi andre har jo også en foretrukken side. Hoppen der blev aflivet blev mere og mere "halt" på venstre volte. Med "halt" mener jeg, at hun tog for korte skridt på højre forben. Der var ikke noget at se højre rundt, og jo mere jeg rejste hende fortil og forlangte noget bagfra, jo kortere skridt tog hun på det forben. Fik hun lov at gå med næsen i jorden, var der faktisk ikke noget at se. Men står din normalt (altså med samlede for og bagben) på staldgangen osv, og det kun er ved græsning, hun gør sådan, og har hun ikke en meget dårlig volte, ville jeg ikke være så bekymret.
0
0
Svar på denne tråd

Sådan står..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 10:33

min store hest også.. Jeg har ikke oplevet problemer..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarerne
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 12:13

Tak for svarerne. Ditte - det var ikke en rar oplevelse. Heldigvis har hesten ikke nogen (virkelig) dårlig side, men jeg vil da alligevel holde øje med, om det udvikler sig.

Ellers er jeg rigtig glad for at høre, at der er andre (Annemette og Hippo), der også har heste, der græsser sådan - og at flere siger, at "sådan er det bare".

Som hesteejer kan man hurtigt finde ting at bekymre sig om, hvis de ikke skulle op ad sig selv :D

Med venlig hilsen
0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 12:43
Bekymringer er der nok af. Og jeg ser jo spøgelser alle vegne pga to uheldige hestekøb og uheld med begge mine plage.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider