Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaring med IRAP ? (mod betændelse)
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 18:30

Har du, eller kender du nogen som har erfaringer med behandlingen mod betændelsestilstande, kaldet IRAP ?

Behandlingen bruges pt. på 3 hestehospitaler i DK, og er omtalt i det seneste nr. af ridehesten.

Kort sagt går behandligen ud på at tage blod fra hesten selv, i en sprøjte med glasperler. Efter centrifugering mv. af blodet, kan serummet udskilles, og efterfølgende indsprøjtes til behandling i led mv.

Hestens krop tilvejebringer dermed selv stoffer som kan være med til at bekæmpe betændelsestilstande i f.eks. led - og der skulle være særdeles positiv effekt af behandlingen, og tilmed ingen bivirkninger.

Behandlingen udføres bl.a. på Hørsholm Hesteklinik og Fakse Dyreklinik.

Er der nogen af Jer der har erfaringer med dette, og som vil dele deres historie med mig ?

Vh.

Jeanette

Hvis du vil se regnbuen,

er du nødt til at kunne klare, at det regner !!

----------------------...----------

Kig ind på min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/a...en/4816421

0
0
Svar på denne tråd

slidgigt
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 10:39
Hej Jeanette.. Min gamle hest fik slidgigt i oktober sidste år og blev behandlet med IRAP 3 gange, efter 2. gang med serummet var hesten haltfri og dyrlægen sagde at nu skulle det nok blive godt, og han gav hesten 3.behandling og fortalte at jeg kunne gå igang med genoptræning, og da jeg var færdig med genoptræning var hesten halt igen og blev desværre aflivet i marts i år, da dyrlægerne ikke kunne gøre mere, min hest havde slidgigt i albuen. Det er jo en meget dyr behandling, men jeg har ike fortrudt at jeg gjorde hvad jeg kunne for min lille baby.. Min hest blev bahndlet af Nicolai Jarløv på Hørsholm hestepraksis..
Mvh Louise

Laban-Son Risebjerg er min nye stjerne

Du vil aldrig blive glemt Kouros
En rigtig hest er en Oldenborg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider