|
|
| min plag vil ikke æde hans nye foder |
| Forfatter:  |
sophia |
| Dato:  |
18-12-2003 10:33 |
|
jeg har for 1 uges tid siden skiftet hans havre+salvana foder ud med fase 2 fra Dodson & Horell, da jeg gerne vil have han får en ordenlig fuldfoder. Men han vil ikke spise det.... jeg startede blidt med at blande det lidt med havren, og han har fra dag 1. sorteret havren fra og ædt det og ikke rørt fuldfoderen... træls, har lige købt 5 sække, som ikke kan returneres.
Gode forslag til hvad man kan gøre ? Han får lidt gulerødder i foderet og selvfølgelig en masse hø. Men han har jo ikke fået ret meget foder i en uge nu.
kan I anbefale en anden fuldfoder blanding der er lige "så god" som fase 2, der har en anden smag (mere ala havre)??
Ha en dejlig dag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøv engang.... |
|
|
...at blande lidt lucerne i maden. Det virker næsten hver gang.
Ellers kan du komme en smule kogt vand på, så det bliver lidt blødere at tygge på. Phase II er meget groft og måske din hest ikke er så god til at tygge lige nu? Måske den er ved at skifte tænder?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja! det kunne |
| Forfatter:  |
sophia |
| Dato:  |
18-12-2003 10:53 |
|
faktisk sagtens være... det har jeg slet ikke tænkt på. Han snapper nemlig til ALT han kan komme i nærheden af, som om han er irreteret i munden.
tak for hjælpen :0)
Ha en dejlig dag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fase 2 |
|
|
får min plag på 1,5 også.... og han elsker det....og vokser godt, men kontrolleret.
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet