Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er det uansvarligt???
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 15:08

Øv altså - mine forhold er ikke optimale lige pt! Jeg bor på en landejendom hvor jeg ikke har mere jord end til luftefold/jordfold til mine heste.

Jeg sætter dem ikke på græs (15km herfra) før ca omkring d. 1-6, da jeg er bange for at få forfangne ponyer...

Men det er så varmt nu og min Tinkerhoppe svedte da jeg lukkede dem ud imorges.

Derfor overvejer jeg at lade dem gå ude i nat og fremover de nætter hvor vi har så godt vejr som nu.

Men men men - det er jo en jordfold, de har halm på marken og vil selvfølgelig få serveret deres hø derude også, men det slipper jo op i løbet af natten.

Jeg er nervøs for, at de skulle kunne finde på at bryde ud om natten pga. deres træng til græsset...

De har aldrig gjort det - jo den mindste shetterhoppe engang imellem, men hun kravler under og de andre bliver inde og hun bliver hos dem lige på den anden side af hegnet.

Jeg har været rundt og stramme hegnet godt op og hun er ikke gået under siden.

Men er det forsvarligt at lade dem blive ude om natten når de kun går på jordfold???

Vores Charmetrolde

Tinkeren Mandy & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 15:12

..vente med at lade dem gå ude.

Kan du ikke sørge for at have god luftgennemstrømning i stalden om natten? Det er stadig meget koldt ud på de små timer.

Jeg har ikke noget imod jordfolde, men personligt ville jeg vente til græsset er klart før jeg lukkede på døgnfold.

L

0
0
Svar på denne tråd

Længe siden
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 16:27

Ja, her er det nu altså længe siden at de kom ud om natten. Det er et par robuste ponyer, og jeg har også kun jordfold endnu. Men med halm og hø er det ikke noget problem her. Det er selvfølgelig et must med god strøm på hegnet, men mine er da blevet inde på den rigtige side indtil videre.

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 12:22
Vores går ude hele døgnet. De går på jordfold, kommer på græs nogle timer hver dag. Ellers har de hø.
De elsker at være ude, græs eller ej.
Jeg kan ikke se problemet i at de bliver ude.

-Jane

Arrangerer Ute Lehmann kursus i Aalborg 2.-3. juni 07

Rodeo nej tak!!

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland
0
0
Svar på denne tråd

Vent på græsset
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 12:29

Jeg ville vente med at tage dem ud om natten til tiden hvor de får adgang til græsset, for når én af dem har tendens til at "smutte", så vil det midt om natten godt kunne anlede til at resten følger med...

.

(Desuden er det ikke særlig varmt om natten endnu, så jeg ville ikke være ked af at have dem på nat-box, hvis jeg var dig. )

.

MVH Marsil

.

Stald Skovvang - 8370 Hadsten

1 ledig box + sommergræs - til vallak !
www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 13:26
...vores går i løsdrift - og der har da ikke været noget græs at tale om hele vinteren.
Det er der nu stadig ikke.

Og de er ikke rendt nogen steder - andet end hen til dæres traktærdæk med hhv hø og halm, inde på folden.

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
0
0
Svar på denne tråd

vores...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 13:40
Går også i løsdrift.

De har frøgræs ad libitum og får ellers wrap.

De fryser ikke og de render heller ingen steder - selvom der er store fristende nysåede grønne marker på den anden side.

Jeg synes sagtens du kan gøre det, du kan jo eventuelt give et tyndt dækken på om aftenen hvis du er bange for de skal fryse.

Sålænge der er læ, skygge og vand på folden - og strøm i hegnet og noget at tygge i - er der ingen alarm...

Anissi
0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa det lyder
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 15:48

jo ikke til at det skulle være et problem at lade dem blive ude...og ja hvis der meldes regn og temperaturen ikke er oppe omkring de 10 grader om natten, så kan de sarteste jo få et regndækken på.

99E: Den med traktordækket var ellers en rigtig god ide! Det er så surt når høet "ruller afsted" i blæsevejr:)

Tror jeg vil nøjes med at lukke dem ind til spisning i aften og så lade dem komme ud igen for natten...

Tak for jeres svar.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Mandy & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

eee
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 21:44
Ud med dem, mine var ude sidst i marts på jord og med deres sædvanlige mad.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider