Stald 1:
Stor lys stald med små løbefolde til boksen
opvarmet rytterstue og toilet med bad
rent og pænt
styr på alt (dyrlæge og smed (meget dygtig) og ormekur)
Godt hø og wrap - dog indimellem for lidt i mine øjne - kan laves en aftale som regel
Ridehus
opvarmet sadelrum
skabe til hver enkelt
Kun jordfolde med halm om vinteren hvis man har hopper
Foderautomater med havre og tilskud fra dlg (skal siges at jeg har tjekket foderplan med foderplan.dk og den er ikke god - det er muligt at tilføje ekstra foder, men ikke foder 100% selv - dog ser alle hestene derude godt ud, så ved ikk..
løsdrift til unge heste med gode staldforhold, men udelukkende jordfold om vinteren - dog er der her hø og wrap ad libitum (staves)
20 min kørsel fra hjem
Der bliver 100% holdt øje med hver enkelt hest og tilkaldt dyrlæge hvis nødvendigt
Stald 2:
Udemærket stald med udemærket bokse, dog er den ret mørk pga. manglende belysning og der er ikke så højt til loftet, men ellers udemærket udluftning.
Store folde med græs, hvor alle heste går samlet
Man kan selv fodre
MEGET rodet og tilfældigt
lille ridehal
dressur og springbane udendørs
Man styre 100% selv dyrlæge, orm og smed - smeden kan der være svær at få fat på, dog må jeg sige det alligevel lykkes dem
Wrap af udemærket kvalitet - kan laves aftale om hvormeget osv.
fold fra tidlig morgen til det bliver mørkt
4 min kørsel fra hjem
ingen rytterstue og intet toilet
Her stoler jeg ikke på at folk er opmærksomme på hvis en anden hest er sløj, men kommer jo selv flere gange dagligt
Det skal siges at min tvivl skyldes at jeg er gravid og har lidt problemer med det, så får måske brug for eksta hjælp, og min søster har hest i stald 1 - dog betyder det med folden og foderet ret meget for mig.. på den anden side er det bare så befriende at komme i en stald hvor der er styr på alting - kender i det???
Please kom med jeres valg hvis i skulle vælge og gerne med for og imod..
Lea!