Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad ville i vælge???
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 08:53

Stald 1:

Stor lys stald med små løbefolde til boksen

opvarmet rytterstue og toilet med bad

rent og pænt

styr på alt (dyrlæge og smed (meget dygtig) og ormekur)

Godt hø og wrap - dog indimellem for lidt i mine øjne - kan laves en aftale som regel

Ridehus

opvarmet sadelrum

skabe til hver enkelt

Kun jordfolde med halm om vinteren hvis man har hopper

Foderautomater med havre og tilskud fra dlg (skal siges at jeg har tjekket foderplan med foderplan.dk og den er ikke god - det er muligt at tilføje ekstra foder, men ikke foder 100% selv - dog ser alle hestene derude godt ud, så ved ikk..

løsdrift til unge heste med gode staldforhold, men udelukkende jordfold om vinteren - dog er der her hø og wrap ad libitum (staves)

20 min kørsel fra hjem

Der bliver 100% holdt øje med hver enkelt hest og tilkaldt dyrlæge hvis nødvendigt

Stald 2:

Udemærket stald med udemærket bokse, dog er den ret mørk pga. manglende belysning og der er ikke så højt til loftet, men ellers udemærket udluftning.

Store folde med græs, hvor alle heste går samlet

Man kan selv fodre

MEGET rodet og tilfældigt

lille ridehal

dressur og springbane udendørs

Man styre 100% selv dyrlæge, orm og smed - smeden kan der være svær at få fat på, dog må jeg sige det alligevel lykkes dem

Wrap af udemærket kvalitet - kan laves aftale om hvormeget osv.

fold fra tidlig morgen til det bliver mørkt

4 min kørsel fra hjem

ingen rytterstue og intet toilet

Her stoler jeg ikke på at folk er opmærksomme på hvis en anden hest er sløj, men kommer jo selv flere gange dagligt

Det skal siges at min tvivl skyldes at jeg er gravid og har lidt problemer med det, så får måske brug for eksta hjælp, og min søster har hest i stald 1 - dog betyder det med folden og foderet ret meget for mig.. på den anden side er det bare så befriende at komme i en stald hvor der er styr på alting - kender i det???

Please kom med jeres valg hvis i skulle vælge og gerne med for og imod..

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

Du har jo valgt
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 14:26

Hejsa

Jeg syntes det lyder som om du har valgt, jeg havde nok valgt stald nr. 2 men det er også fordi jeg godt Kan og har tid til at passe min hest selv.

Jeg syntes stald 1 lyder rigtig fin, du kan jo selv købe f.eks salvimin, regulator eller en anden vitamintilskud ved siden af og give din hest så du er sikker på den bliver dækker 100% ind. Der har du jo også din søster til at holde øje med hesten og når man skal have en lile selv, er det begrænset i perioder hvor ofte man kan komme.

Ja held og lykke med både baby og hest.

Mvh

Sabine Folkmann

"Allways look at the bright side off life"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 14:55

definitivt valgt stald nr 1. Det lyder som om pasningen er langt mere ansvarlig i den. Og som jeg ogs skrev i dit andet indlæg omkring jordfolde, er det nu engang sådan de fleste af os bliver nødt til at have vores elskede dyr om vinteren. Mht. foder, kan det måske nok lade sig gøre at snakke sig frem til en ordning, når fordring sker via foderautomater burde det jo ikke være det store problem. Derudover får man det indtryk at folk er ansvarlige, smed og dyrlæge er tilknyttet fast og der er mulighed for at få fat i eksperter, hvis der sker noget.

Men under alle omstændigheder held og lykke med både baby og hest

Knabstrupperhingsteføl til salg
0
0
Svar på denne tråd

ja det er der mit dilemma
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 15:22

ligger, for jeg har tiden og kan sagtens selv passe hende, men netop det med dyrlæge min søster og især smeden trækker lidt.. alligevel er jeg i tvivl, da stald 2 ejes af en veninde som jeg faktisk snakker rigtig godt med og mere eller mindre kan få det som jeg vil hos, og lige nu for lidt siden stod jeg og så på flokken og de har helt accepteret hende nu og hun virker rigtig glad.. Puha.. hader dilemmaer, men er det ikke bare livet.. griner

Lea!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 16:41

Jeg havde ( udfra det du skriver ) valgt stald nr. 2 Det er i sådan en stald at man kan gøre en forskel, hvilket jeg lægger vægt på. Det lyder til at hestene har det godt.. Og de lærer at gå samlet og accepterer hinanden. Det er tæt på din bopæl og du vil let kunne tage derned. Personligt kan jeg føle mig lettere utilpas i store rene stalde hvor hestene står pænt i hver deres box og sover.. synes det er hyggeligt med små nussede stalde ( så længe der ikke er noget der kan skade hestene! ) hvor hestene kan stå tæt og man kan høre dem gumle på deres foder Hvor de genkender de mennesker der kommer osv.. Der er ingen garanti for at andre hestefolk observerer en syg hest selvom den står et større sted. Toilettet? tja.. man må vel holde sig ..hehe.. og rytterstuen? det er LANGT mere hyggeligt at tage en kande varm kakao med ud i stalden og drikke en kop eller to mens hesten slapper af i boxen og kigger ud på een i ny og næ..

Ja som du nok kan se, så havde jeg valgt stald nr. 2.. om ikke andet til at starte med.. Du kan jo altid flytte den hen til det andet sted når du har født *SS*

Held og lykke med det hele..

Knus fra en medgravid..

Gift med den skønneste mand og sammen har vi 2 prinser og endnu en prins i maven.

Den heldige ejer af Frieseren, Ninja, på 1 år.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider