Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

SADELLL!"!!!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 12:48

hjælp.

min pony skal havde en sadel men jeg ved ikk hvad str det r.

og tidliger ejer ved det ikke men hun kalder der juionor! er det også en str hvis det så skriv lige hvad det ligger únder så

Blackie

hedder den skønhed som skal blive min:D

0
0
Svar på denne tråd

sadelkøb
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 12:52

Man kan ikke bare sige, at en bestemt hest skal have en bestemt størrelse. Der kan være himmelvid forskel på 2 sadler af samme str. Den ene ligger måske perfekt på hesten, den anden kan skade den for livstid! Få fat på en sadelmager, og beskriv, hvad du skal bruge sadlen til og hvilket prisleje, du har råd til. Så kommer han/hun og prøver lidt forskelligt på hesten...

0
0
Svar på denne tråd

Du skal have nok en sadelmager ud.
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 12:54

Der er to ting (groft sagt), der afgør størrelsen på sadlen:

Sædestørrelse og bombredden.

---

Sædestørrelsen har med din numse at gøre.

Ponysadler er typisk 16" (16 tommer) og hestesadler er 17", 17,5", 18"). Det betyder, hvor lang sadlen er, hvor du sidder.

---

Så er der bombredden. Det er straks noget sværere, da det er din ponys ryg/mankeparti, der afgør bredden og det er meget svært at se nøjagtigt. Man kan måske gætte sig til det og så finde et par sadler og prøve på.

Se dette link. Der er nogen tegninger halvt nede af siden, der viser hvad jeg mener. Det er der hvor der står noget om kopfjern og bomvidde.

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 13:47

få en sadlemager til at kigge på det, så passer sadelen også til din hest's ryg og alt det der, tror det er bedst at gøre det sådan

sådan vil jeg også gøre når jeg skal finde en sadel til min plag, om ca. to år. :-)

Moric, er og bliver FOR dejlig <'33 Moric+Camille= Evigt <'33

Rodeo ? F*CK DET !

Lad hesten være hest

Dyrk Horsemanship, det er noget der holder !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider