Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hingstetænder-5 års tænder
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 10:28

er der nogen der har et bud på hvor længe de er om at bryde igennem når man først kan mærke dem?

jeg har en hoppe der er ved at få dem i overmunden i begge sider og hun slår med hovedet og tager biddet når hun blir redet, så derfor ville jeg lige høre om der er nogle der ved hvor længe der kan gå.

min dyrlæge har tjekket hendes tænder og hun har 2 ulvetænder der også godt kan genere hende, så jeg er lidt i tvivl om hvad det er der gør det og venter derfor lidt med at få revet ulvetænderne ud hvis det nu skyldes hingstetænderne at hun slår med hovedet.

0
0
Svar på denne tråd

nogen der ved
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 19:28
noget
0
0
Svar på denne tråd

slå med hovedet
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 20:19

Jeg ville få fjernet ulvetænder under alle omstændigheder - de fungerer ikke sammen med bid. Sidder ikke ret godt fast og kan blive løse og nive hver gang biddet slår imod.

Min Charlies sidste hingstetænder brød igennem i sommer da han var 6 og de er kun vokset få millimeter siden, jeg regner da med det tager minimum et år i alt med den hastighed. I starten var han irritabel men ikke mere, så jeg tror ikke det er dem hun reagerer på. Normalt har de ingen problemer med dem.

Sjovt nok husker jeg at dem i undermunden kun var få måneder om at vokse frem.

:Pia

Old Macs sælges

Ny HdR Lexus dressur, 16½", bred bom, dybt sæde, kort model sælges BILLIGT, se præs.

HVAD KOSTER GROVFLIS?

0
0
Svar på denne tråd

er det ulvetænder?
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 08:30

Hejsa.

er det ulvetænder du mener?

Jeg var så uheldig at begge mine har fået ulvetænder (Ikke alle får dem) De blev fjernet samtidig med at de blev kastreret altså som 2 års...

Og der var faktisk allerede ret store rødder på, dyrlægen fik ihvert fald sved på panden og havde foretrukket de var kommet ud noget før, de blev allerede konstateret som 1 års, men da de ikke skulle have bid i munden, kunne det jo lige så godt vente til de skulle i narkose og kastereres som 2 års...

Mange hilsner fra

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

tænderne
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 08:35

Ulvetænder er nogen små nogen der sidder lige foran kindtænderne.

Hingstetænder er det jeg ville kalde hjørnetænder, som sidder foran biddet.

:Pia

Old Macs sælges

Ny HdR Lexus dressur, 16½", bred bom, dybt sæde, kort model sælges BILLIGT, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

ulvetænder
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 09:22

hvis ulvetænderne sidder fast med rod og er symmetriske så kan de sagtens blive siddende uden at genere ridning på nogen måde. Henrik walsøe (henrik "hestetand") rådede mig til at lade dem sidde på både min forrige pony og min nuværende hest. og han må jo ligesom vide det af alle.

det kan godt tage lang tid med hingstetænderne. mange måneder. rid evt bidløst i den periode .

Formidling af LUSITANO heste.

Fra Portugal.

Salgsheste på præsentation. NYE NU

.

kontakt ang. ledige pladser til GOLEGA/PORTUGAL tur i nov. 6000kr

Se http://www.klassisk-dressur.dk

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 11:36
lidt svært at vurdere om det er hingstetænderne der gør at hun slår med hovedet, min søsters hest slog enormt med hovedet og var slet ikke til at ride da han fik hingstetænder
0
0
Svar på denne tråd

tænder
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 20:33

vores ene hoppe har som 10 årige fået en hingsttand eller ulvetand. Da dyrlægen var her sagde hun det var en hings tand og på regningen står der ulvetand. Den sidder i under munden.

Hun har været meget generet af den. Slået med hovedet, gået imod bidet osv.

Den er nu kommet mere frem og genere ikke mere.

Hilsen

Mona

Se Betinas hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/staldhyldtoft

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider