Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp ! Vores heste har lus !
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 10:55
Hej alle sammen.
Vi har et lille/stort problem angående vores 4 heste.
De har nemlig fået lus ! >:-(
Vi ved ikke rigtigt hvilken måde vi nemmest og bedst får dem væk så ville høre om i vidste noget eller har prøvet det før ?
Tak.
0
0
Svar på denne tråd

øvvv lus
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 13:43

Hejsa. den ene af mine plage fik også lus i efteråret. jeg gik på apoteket og købte noget lusse/utøjs middel til STORE hunde.. der er i en pakke 3 pipetter og alt efter størrelse på hesten skal den have 1-2 eller 2. Alle mine heste fik for at ungå smitte plagenefik 2 skt min storeoldenborg fil 3 og de små shetter en hver..

Jeg puttede det på oppe på begger sider af nakken, og vupti lusene forsvandt.. Håber du finder en løsning denne hjalp ihvertfald godt på mine.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 21:22

også lige haft lus...Det er så træls, men nemt at komme af med:

www.heste-nettet.dk/forum/5/391491/ 391491/

Prøv også at søge på "lus" i dette forum, der er over 500 det sidste år. God fornøjelse

Mange hilsner
Marianne Frandsen
Mor til
Mathilde 271003
Catrine 020805 "vores lille engel"
Aleksander 070806
0
0
Svar på denne tråd

er de nemme at se
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 09:54

de lus? Min datters shetlandspony har kløet sig meget på halsen og op under manen, så hun er blevet helt korthåret. Et enkelt sted har hun også kløet hul. Hun plejer hver vinter at klø sig når hun kommer på stald, men hun er også meget langhåret. Synes ikke jeg kan se lus på hende, men kun små skælflager eller sådan noget oppe under manen. De andre heste i stalden klør sig ikke.

Har også tænkt på om det kunne være foderet. Synes jeg har læst herinde om nogle ponyer som holdte op med at klø sig efter foderskifte.

Har hørt at frontline er godt til lus hos heste, men jeg har ikke prøvet det eftersom jeg ikke har konstateret lusene.

Mvh. Betina

0
0
Svar på denne tråd

min hest
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 10:31
Har lige haft, købte 250 ml frontline på spraydåse, tog en svanmp køre over de steder hvor lussen var, 3 gange med en uges mellemrum, nu er de alle døde borte og væk. Billigt nemt og hurtigt.. ved 3 uger tager det alt, voksne babyer æg, laver det hele :D

Hilsen

Den overkommanderende chef-præsident-leder-kejser-konge-general-direktør-beriders højre hånd!

Fiona min sande kærlighed!

R.I.P Nuser

0
0
Svar på denne tråd

micro vital
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 10:47
du kan selvfølgelig bruge de ting der er udviklet til hunde, men der er også langt nemmere metoder at bruge, som ikke involverer at sprøjte gift på hesten. jeg kender en pige, hvis hest havde haft lus i noget nær 100 år, og hun havde prøvet stort set alt. hun købte en spand St. Hippolyt Micro Vital, og fodrede med i 3 uger. det er et middel der hjælper på immunforsvaret, og efter de tre uger var lusene pist væk forsvundet!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 12:46

Jeps.. Frontline spray tager lus og lopper og det hele..

Virkeligt effektivt.

Ellers brug Søndergaards Fly Awaj, som kan købes hos PAVO forhandlere. Det er super godt.. ;-)

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007! - Som kommer til salg

Kieffer Ulla Salzgeber dressursadel sælges,

som ny!

Brenderup Royal m. sadelrum sælges billigt!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider