Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sadel til Shagya
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 22:46

Jeg er den heldige ejer af en shagya araber, som vist har et sadelleje typisk for denne race, hvilket vil sige model kaffebord . For dem der ikke ved hvad det vil sige, så er min hest meget bred over ryg/skuldre og sadellejet/manken er ikke særlig markeret. Hun har dog heldigvis en god bred skulder så sadlen ikke glider frem.

Da jeg fik hende vejede hun en del for meget, og jeg startede derfor med at købe en wintec wide, som på det tidspunkt lå fint. Nu har hun tabt sig det hun skal, dog er der desværre også røget en del muskler fordi hun har stået syg i 4 måneder, så nu er sadlen for stor, og jeg tvivler på den kommer til at passe igen.

Jeg har prøvet med en isabell werth, men den klemmer selv med det bredeste kopfjern.

Min plan er at ride med en bomløs indtil hun har sat muskler igen, og så investere i en god dressursadel, men hvilken model passer til sådan et sadelleje ?

Jer der har shagyaer eller andre heste med lignende sadelleje hvilke modeller har I fået til at ligge på jeres heste ?

Mvh. Louise O.P.

Den heldige ejer af Shamona Mellemgård

0
0
Svar på denne tråd

jeg har en araberrace
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 05:37

som er næsten ren shagyaraber.

hun har en ryg der minder lidt om dins. Men dog med godt markeret manke stykke.

hun kan kun gå med, stubben scandica dressur model ekstra bred bumvidde, eller wintec pro dressur med det hvide kopfjern, hvor der er ilagt kiler i sadlen bag (noget der er gjort hos sadelmager og som er noget nyt inde for wintec sadlerne).

Jeg har ikke råd til stubben sadlen så det er wintec pro jeg rider med.

IMC.
HESTE TRAILERE UDLEJES.
henv. 20285450
(reserveret til roskildedyrkuet og derfor ikke ledig i disse dage).
0
0
Svar på denne tråd

sadel..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 10:52

Jeg har en Albion til min meget brede shagya. Sadlen har jeg købt brugt af en eks-araberrytter, så mærket virker til at være nogenlunde arabervenligt. Den udmærker sig ved at have et meget bredt kammer. Da jeg for en del år siden havde Brian Rützou ude sagde han engelske sadler til brede heste, om den stadig holder ved jeg ikke.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

Inger er det
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 11:38

bare for at løfte sadlen bagtil at du har fået kiler i ? eller er der en dybere mening med det ?

Mvh. Louise O.P.

0
0
Svar på denne tråd

der er for at løfte den bagtil.
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 05:42

Jeg har ikke råd til at udskifte sadel lige nu.

nikitta er meget bred og med et sadelleje der kræver en sadel med flade puder bag til.

wintec har jo indlæg til deres cair sadler, der kan hæve sadlen fortil-bagtil eller midt på. Men det skal gøres af en der har været på kursus og lært hvordan sadlen skal skilles og hvordan man ilægger disse indlæg.

Det koster kun 179 kr i hubertus huset alt incl.

En bedre løsning end hvis man skal til at ride rundt med diverse ekstra underlag til sadlen.

de findes i to forskellige tykkelser. 1/2 og 1 cm og er udformet så de passer til sadlerne.

IMC.
HESTE TRAILERE UDLEJES.
henv. 20285450
(reserveret til roskildedyrkuet og derfor ikke ledig i disse dage).
0
0
Svar på denne tråd

Ulla...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 15:42

..det glæder mig at du stadig har glæde af min gamle sadel

Jeg kan fortælle dig at Snehvide efterhånden har fået sat en ordentlig bunke rygmuskler så hun er nu faktisk ved at få noget der nærmer sig araberfacon henover ryggen så den halve shagya hun gemmer på fornægter sig ikke

Til Louise:

Som Ulla også siger så er Albion sadlen super god til araberne med den meget brede og flade ryg. Jeg havde stor glæde af sadlen til min gamle ox'er der efter mange forsøg ikke kunne gå med andet end den...

Min hestefysioterapeut Cecilie Stadler siger faktisk det samme som Brian Rützou har sagt til Ulla nemlig at til de meget brede og flade rygge er de engelske sadler bedst. Jeg må dog så hertil tilføje at til sådan en som min ox'er der var det stadig langt fra alle de engelske sadler der kunne ligge - men Albion sadlen var helt super med sit ekstrem brede kammer og store bæreflade.

Pia

Dækken sælges.
Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

Det er vist et
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 15:54

tilfælde af både godt og dårligt nyt forstået på den måde at det er godt at det rent faktisk kan lade sig gøre at finde en sadel til den type hest, og det dårlige er så at det nok kommer til at blive dyrt . Nå men under alle omstændigheder så har jeg alligevel tænkt mig at investere i en god kvalitetssadel, når nu min elskede Isabell werth sadel ikke passer damen, den klemmer fortil- selv med det bredeste kopfjern

Mvh. Louise O.P.

0
0
Svar på denne tråd

Rygmuskler
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 21:24

Pia...Så ses vi måske til kåringen på Vilhelmsborg? Jeg sender min 3-års shagyahoppe i ridning om et øjeblik og så vil det vise sig om hun skal arve Albionen eller om hun vedbliver med at være en smallere model.

Til Louise: så dyre behøver de ikke være hvis du kan finde en brugt.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

Ulla...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:30

...jeg håber at hun er klar til kåringen på Vilhelmsborg.

Hun har haft nogle problemer med ryggen fordi hun havde fået rullet sig lidt tumpet, så lige pt. er vi igang med genoptræningen igen efter Cecilie Stadler har fået fikset ryggen på hende igen.

Men ja jeg er bare møguheldig med de heste hele tiden så jeg tør ikke rigtig tro på noget som helst (min anden hoppe har lige fået diagnosen 25-50% strubepiber pga. en halsbetændelse - ØV BØV)...

Pia

Dækken sælges.
Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 10:03

Hejsa

Da jeg havde min shagy havde jeg en sadel mager ude og endte med at købe en kieffer Lutiano til ham.

Min veninde havde en windtec pro til hendes shagy.

Mvh jeanette

0
0
Svar på denne tråd

Har selv Shagya
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 17:56

Hey. Har selv en shagya også meget "kaffebord" men med skarp markeret manke. Hold da helt op han kan blive træt af at sadlerne aldrig kan ligge, Da jeg har en hannoveraner vallak, som jeg ville have at han skulle dele sadle med. Men jeg har faktisk haft held med forskellige. Guderne må vide hvor mange jeg har prøvet.

En helt almindelig Hubertus Jubilee, lå kanon på ham, men så fik jeg en ide om at jeg ikke kunne leve uden stor knæpuder.

Så fik jeg en isabell werth, den lå udemærket, men var ikke begejstret for luftet i sadelen.

Den næste var faktisk en pisse god sadle, Efter min mening lidt overset. En Kentaur Artemis (bred) Den var sku helt perfekt. Det eneste minus var at deres sadle klapper er utrolig lange, jeg kunne med en højde på 160 ikke nå ned omkring den.

Nu har jeg fundet det eneste rigtige. Den skal aldrig sælges,,

En møg lækker Stübben mastroso. Den har dybt sæde, og store knæ, oog ligger super.. Har tidligere haft en tristan til ham for mange år siden. Den lå også super, Så jeg tror jeg holder mig til den gode gamle kvalitets sadle STÜBBEN

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder godt
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 09:40

at der rent faktisk ligefrem er noget at vælge imellem .

Det er skægt at Jeanette har en kieffer, for det første jeg får at vide når jeg har kigget på sadler er at jeg lige så godt kan droppe kieffer med det samme, når det er til en Shagya - ville ellers død gerne have en kieffer wien, men måske din hest er lidt smallere end min ...

De sadler I har, ligger de helt stabilt på jeres hest ? Jeg har nemlig indtil nu haft problemer med at de sadler jeg har prøvet let glider til den ene eller anden side under ridning, og det er jo ikke særlig optimalt. De "kloge hoveder" jeg har snakket med siger at det altid vil være et problem med en rund hest, men kan det virkelig være rigtigt ?

Mvh. Louise O.P.

0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 11:03

hvis du er helt vild efter at prøve en Kiefer Wien har jeg en til salg du evt. kan prøve ...

Jeg fik den tilpasset til en bred shagya, men var ikke helt tilfreds (sadelmageren havde advaret mig), hvorefter jeg købte Pias Albion.

Pia: du er da godt nok enhver dyrlæges drøm af en stamkunde...Håber at hun bliver fit, så I kommer til Vilhelmsborg.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

Hej ulla
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 12:05
det er pænt af dig, men der går nok noget tid før jeg kan komme til at prøve sadler. Shamona har stået syg i snart 5 måneder så hun har tabt en hel masse muskler. Så min plan er er at ride i en bomløs indtil hun har sat en nogenlunde stabil muskelmasse, og så derefter finde en dressur sadel som bliver tilpasset til hende. Jeg ved jo ikke præcist hvordan hendes sadelleje udvikler sig da hun var meget tyk da jeg fik hende, og nærmest havde airbags på skuldrene , dog kan jeg nok godt regne med at hun hverken bliver smallere eller mindre rund , håber dog at hun bliver bare en lille smule mere markeret.

Mvh. Louise O.P.

0
0
Svar på denne tråd

Den gamle Wintec Pro
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 12:10
uden cair (luften bliver STENhård om sommeren når den udvider sig, og får sadlen til at flyde ovenpå)- er fin til mange af disse heste. Mine er så lipier, men med samme problematik.

Jeg har prøvet mindst 25 sadler og mange sadlemagere.

Men rider i enten lam eller en læderbomssadel i barok model. Hesten kan dog også gå med Pro´en, hvor jeg har et EKSTRA bredt kopfjern.

Eva
0
0
Svar på denne tråd

Hej Eva
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 12:42
hvad farve er det ekstra brede kopfjern i du har i pro´en ? Jeg har nemlig prøvet med det hvide (det bredeste) i min Isabell werth, og alligevel klemmer den ! Til min wintec wide (som jo er til brede heste) følger der tre lilla kopfjern med, men der står på pakken at de ikke må bruges til andre wintec modeller...??

Mvh. Louise O.P.

0
0
Svar på denne tråd

min shagy
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 18:46
går med en kieffer ulla salzgeber rusty, den passede som malet på ham. ka kun anbefale selvom den er dyr, er pengene jo brugt godt i sidste ende:)

søger hygge lære pony til mine unger. gerne ældre 2 er eller 1er.skriv skriv skriv.

0
0
Svar på denne tråd

Sadel...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 19:36

Min Shagya som har en dejlig velmarkeret manke, men dog heller ikke er lige i ryggen som mange arabere, går med en Windsor Elite Fit 3. Den ligger enormt godt på ham, og jeg er glad for at ride i den.

Nu skal der findes springsadel til han kommer hjem fra proff. springtræning i Sverige - så vi er klar til at træne til berideruddannelsen :-) Hvad bruger I andre her ? Jeg overvejer stærkt at få specialsyet en Albion, har hørt rygter om at en sådan skulle være fantastisk, og trods mange år som springrytter er det ikke afprøvet!

Med venlig hilsen
Juliette

For sæson 2007 tilbydes to pragtfulde OX-hingste til bedækning.

5 OX-heste sælges, hingste/vallakker fra 1-12 år. Skriv for information.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har fået lavet et som er
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 21:06
en cm mere eend det hvide i HVERT ben - hos en smed. Så det har ingen farve.

Sadlen kan lige klare det, men bredere end det kan bommen nok ikke holde til.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider