Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

RINGORM!!!
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 18:46

hejsa

ØV ØV ØV ØV ØV min hyps har fået ringorm, ja og har også smitte hele familien

talte med dyrlægen de sage jeg skulle tage på arpoteketet der kunne jeg få noget for det.

er der nogen af jer som har gode erfaringer med noget destemt medikament til den salgs svamp, så vil jeg blive super gald for at høre jeres bud...bruger selv brentan til mig og mine børn

Med venlig hilsen

Anita Hansen.

RIGTIG HESTE VEJER OVER 800KG

:-) :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Brentan
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 19:32
Jeg bruger også altid Brentan til hestene. Man skal bare huske at smøre godt ud over kanterne.
0
0
Svar på denne tråd

min plag
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 19:42

Har lige haft ringorm...og muk... AK ja skøn begyndelse vi har lige fået hende.

Nå men jeg har brugt lamisil da det skulle være mere effektivt? aner det ikke men det virkede hurtigt.

Jeg har også købt imaverol og brugt. Også til børster mm.

Der gik meget få dage før det blev pænere så pøj pøj.

Iøvrigt fik jeg det også selv og jeg har brugt lamisil på mig det har virket fint.

Venlige hilsener

fra

Maria C`armeur

&

Frk Escobar

Nu mor til tre Prinser og en lille Prinsesse

Samt Pony mor in spe...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 19:48

hejsa

men hvis man bruger crem er det ikke lidt besværligt i pels det skal jo ind på huden . .

det som jeg skulle kunne få på arpoteketet var noget jeg skulle vaske ham i første gang skulle jeg vaske hele kroppen der efter kun de angreben steder . . .

Med venlig hilsen

Anita Hansen.

RIGTIG HESTE VEJER OVER 800KG

:-) :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Pelsen
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 20:04
Pelsen forsvinder jo der hvor ringormene er. Så det plejer ikke være et problem. Jeg vasker ikke hest ved lave temperaturer, dvs. udenfor sommersæsonen. Det skrappeste man kan bruge er dixanthogenolie, det bruges normalt til kvæg.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 20:57

Brentancreme, Blue Hors Skin support, Iod i noget vand og VirkonS virker..

Det bedste er Brentan og Skin support efter mine erfaringer..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007! - Som kommer til salg

Kieffer Ulla Salzgeber dressursadel sælges,

som ny! Se præs.!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg endte
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 07:35

Med at måtte vaske min pony ... midt om vinteren i Imaverol, men så gik det også væk

Jeg havde smurt med Brentancréme i 3 uger og det havde ingen virkning, og der blev ved med at komme flere pletter.

BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
0
0
Svar på denne tråd

Virkon S
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 08:15
Da min den ene for et års tid siden havde ringorm, blev området vasket med Virkon S efter dyrlægens anbefaling, som kan købes på apoteket.
0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 13:31

Ringorm er en svamp, denne afgiver sporer som kan sidde overalt.

Jeg vil mene at en gang vask i Imaverol er godt.

Derefter bruger man en forstøver (evt. en gammel vindusrensflaske) med Virkon S 2 gange ugentlig i et par uger over hele hesten. Også godt at forstøve Virkon S på træværk hvis boksen er lavet af det

0
0
Svar på denne tråd

Imaverol —
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 14:46

--- er det specifikke ringormemiddel, som dyrlæger normalt bruger.

Det købes på apoteket, og brugsanvisningen skal følges. Første gang vasker du HELE hesten - dvs HELE hesten inkl. halerod. De resterende gange pletbehandler du - 2 gange om ugen i 14 dage.

Alle hestens ting skal samtidig behandles - f.eks. med VirkonS. Dækkenet skal vaskes og herefter nærmest søbes ind i VirkonS. Det gælder også for sadelunderlag, strigler, undertrøjer, grimer og hvad der ellers kommer i direkte berøring med hesten.

Møgbesværligt, jeps, har lige gjort det med 3 heste og alle deres ting.

Husk at vaske tingene, før de behandles med VirkonS. Og husk, at ringorm er meget smitsomt. Pas på hvem du klapper og i hvilken rækkefølge.
0
0
Svar på denne tråd

Je har lige...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 15:26

... haft samme problem - dog i begrænset omfang.

Jeg fandt en ringorm på Baloos hals, og en lille plet på den anden side - MÅSKE begyndelsen til en ny plet.

Jeg vaskede ham i Imaverolopløsning på hele halsen og til lige bag forbenene - dvs. pletten OG et stort område omrking den. Det gjorde jeg på begge sider, 2 gange med 4-5 dages mellemrum.

Derudover vaskede jeg selvfølgelig alle strigler og skiftede underlag.

Det ser ud til at det var nok - men som sagt var det også et meget begrænset angreb.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 18:58

Ikke cremen har været noget problem bare man får smurt godt ud over kanten på sårene, Og jeg har heller ikke turdet vaske min hest pga vejret så jeg har bla imaverol i en spray flaske og "dushet" hesten istedet og så vasket børsterne.

Venlige hilsener

fra

Maria C`armeur

&

Frk Escobar

Nu mor til tre Prinser og en lille Prinsesse

Samt Pony mor in spe...

0
0
Svar på denne tråd

Lamisil
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 21:41

Jeg har også brugt Lamisil med god virkning, ville heller ikke turde vaske hesten over hele kroppen om vinteren. Strigler, grimer, dækkener, underlag osv er blevet vasket og så lagt i varmt vand med Virkon S.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 16:36

Min hoppe kunne ikke tåle Imaverol.. Hun fik nældefeber, og kunne ikke trække vejret.. Så hun var ved at dø...

Så vær VARSOM med IMAVEROL!!!

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007! - Som kommer til salg

Kieffer Ulla Salzgeber dressursadel sælges,

som ny! Se præs.!

0
0
Svar på denne tråd

Billig god løsning!!!
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 19:53

Jeg havde en hest med ringorm, og fik (desværre) også selv en lige midt i panden... Flot!

Jeg fik af vide at ganske almindelig petrolium skulle dræbe og fjerne det, så det prøvede jeg. 3 dage, så var min egen væk ved at duppe det på 4-5 gange dagligt med en tot vat. Hesten var kureret på under en uge, der var kun den tørre skorpe tilbage, det eneste det skete ved hesten var at pelsen blev lidt fedtet på området.

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider