Hej
Jeg er begyndt at give min pony Tjørnehøjs Raket foder som tilskuds til hendes alm. foderblanding.
Hun har gennem meget meget lang tid været sløv at ride på, og jeg synes ikke hun fortjener at blive tvunget til at gå frem

Så nu måtte vi (endnu engang) ændre på hendes foderplan

Hun har kun fået dette foder i et døgn, så vi ved endnu ikke om det hjælper. Og i øvrigt så ER hun tjekket i hoved og røv og fejler intet og har ikke ondt nogen steder.
Men jeg er meget spændt på at høre om andre herinde på HN har prøvet dette foder?
Hvordan virker det på heste som skal tage på? er der nogen forandring der? Det skal lige siges at hun ved siden af dette foder får hø ad libertum, går på græsfold og får Bornholmer Special som består af:
Derudover står der at bornholm special består af:
FE pr. 100 kg:...85,0 FE.
Råprotein:...14,0 %
Råfedt:...2,8 %
Træstof:...7,6 %
Råaske:...7,7 %
Calcium pr. kg:...8,5 G.
Fosfor pr. kg:...5,9 G
Magnesium pr. kg:...2,0 G
Natrium pr. kg:...3,6 G
Lysin:...6,1 G
Råvareindhold:
BYG...34,65 %
HAVRE...18,10 %
HVEDEKLID...13,00 %
MELASSE...13,00 %
SOYASKRÅ 1)...11,00 %
LUCERNEPILLER...4,0 %
SNITTET LUCERNE...3,0 %
FODERKRIDT...1,3 %
FODERSALT...0,75%
MONOCALCIUMFOSFAT...0,75%
HESTEPREMIX 2)...0,25%
MEGNESIUMFOSFAT...0,15%
MYCO CURB DRY 3)...0,05%
1) Fremstillet af genmodificeret soya
2) Tilfører de under garantien nævnte mængder vitaminer og mikromineraler
3) Består af salte fra hhv. propion-, fumar- og sorbinsyre opblandet i silioia og vegetabilske bærestoffer.
Og vi HAR snakket med foderforretningen om at vi giver fuldfoder ved siden af i stedet for korn, og det mente han godt vi kunne - men vi måtte gerne vende tilbage med resultatet.
Vi har også forsøgt at give hende majs, men uden de helt store resultater andet end hun tager på og taber sig igen i løbet af bare en uge - så dette produkt er vraget.